نسخه چاپی

ولایتی: پیروزی نیروی مقاومت در حلب كمر استكبار را شكست

رئیس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حلب نقطه استراتژیك در منطقه غرب آسیا بود و پیروزی نیروی مقاومت در آن كمر استكبار و آمریكا را در خاورمیانه شكست.

به گزارش نما به نقل از ایرنا, علی اکبر ولایتی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران در مشهد، پیروزی حلب را نقطه عطفی در تاریخ مبارزات کنونی دانست.
وی افزود: با توجه به اینکه سوریه حلقه طلایی زنجیره مقاومت در برابر صهیونیست ها و حامیان آنان است، غربی ها، صهیونیست ها و عوامل آنها در منطقه از جمله عربستان امید بسیار داشتند حلب را تصرف کنند زیرا دستیابی به حلب تسلط به باقی نقاط را تسهیل می کرد.

به گزارش نامه نیوز، وی اظهار کرد: از سوی دیگر نیروهای مقاومت، سوریه و حامیانش، ایران و حزب الله لبنان توانستند پیروز شوند و حلب را آزاد سازند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار امیدواری کرد متعاقب پیروزی نیروهای مقاومت در حلب، پیروزی های دیگری در عراق و سوریه رخ دهد و موصل هم به آغوش مردم عراق بازگردد.

وی همچنین گفت: مشهد مقدس و آستان قدس رضوی ظرفیت های فوق العاده ای دارند که می توانند مرکز مبادلات فرهنگی، ترویج فرهنگ اسلامی و وحدت بین مسلمانان باشند.
وی افزود: اهل بیت (ع) همواره محور وحدت در تاریخ اسلام بودند و اگر وجود آنان نبود امروز نه اهل سنت بود و نه شیعه.

ولایتی اظهار کرد: حضرت امام رضا (ع) براساس روایات و شواهد تاریخی، عالم آل محمد (ص) لقب گرفتند و این به خاطر آن است که آن حضرت توانستند بخشی از علوم را به ظهور برسانند و در مقابل مکاتب غیر الهی بایستند و واقعیت های اسلام را تبیین فرمایند.
وی ادامه داد: از این رو وجود مرقد مطهر حضرت امام رضا (ع) در مشهد، باعث شد این شهر به مرکز پرورش علوم اسلامی تبدیل شود.

وی گفت: امروز که ایران اسلامی مهمترین کشور اسلام و تنها ملجا مسلمانان واقعی در دنیاست، انتظار همه مسلمانان این است که ایران بیش از گذشته کمر همت ببندد و در مقابل سیل نفاق و الحاد ایستادگی کند.

ولایتی افزود: مشهد مقدس، پایتخت معنوی ایران است و با توجه به امکانات آستان قدس رضوی و علاقه مردم و دانشمندان شیعه و سنی به بارگاه مطهر رضوی، مشهد می تواند مرکز بین المللی ارتباطات فرهنگی و علوم اسلامی باشد تا مسلمانان از پراکندگی نجات پیدا کنند و محلی برای وحدت امت اسلامی داشته باشند.

۱۳۹۵/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...