نسخه چاپی

فقط تله‌كابین توچال استاندارد است

رییس اداره استاندارد استان تهران درباره استانداردسازی پیست های استان تهران صحبت كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس: رییس اداره استاندارد استان تهران درباره استانداردسازی پیست های استان تهران صحبت کرد.

مسلم بیات رییس اداره استاندارد استان تهران درباره بحث استاندارد سازی پیست های اسکی استان تهران گفت: از 4 مجموعه شمشک، دربند، دربندسر و توچال که در آنها مردم را با تله کابین و تله سیژ جابه‌جا می‌کنند، تاکنون تنها توچال موفق به اخذ مجوزهای استاندارد ایمنی و بهره‌برداری از ما شده و سه مجموعه دیگر با وجود اینکه برای دریافت استاندارد ایمنی، اقدام کرده‌اند، اما به دلیل وجود نقایصی در سیستم‌های شان، هنوز نتوانسته‌اند به این مهم دست پیدا کنند. البته تله کابین دربندسر هم گواهینامه ایمنی استاندارد را گرفته؛ اما تله سیژ این مجموعه هنوز از لحاظ ما حایز دریافت گواهینامه ایمنی نیست و باید مشکلاتش حل شود تا بتواند گواهینامه بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که پس چطور این مجموعه‌ها، به خصوص پیست‌های اسکی آنها، با وجود نداشتن گواهینامه ایمنی استاندارد، به کار خود ادامه می‌دهند؟ گفت: این مجموعه‌ها به ما کتبا تعهد داده‌اند که تا زمانی مشکلات تله‌کابین‌ها و تله‌سیژهای آنها همچمنان پابرجاست، از آنها بهره‌برداری نکنند و چنانچه آنها برخلاف این تعهد باز هم به کار خود ادامه دهند تخلف محسوب می‌شود و اگر هم اتفاقی برای یکی از شهروندان رخ دهد، بدون شک خود این مجموعه‌ها باید پاسخگوی آن باشند.

بیات همچنین در مورد تله کابین و تله سیژ دیزین نیز گفت: این مجموعه جزو محدوده بررسی ما محسوب نمی‌شود و وضعیت استاندارد آن باید از سوی همکاران‌مان در اداره استاندارد استان البرز مورد بررسی قرار گیرد اما هر مجموعه ای که موفق به دریافت استاندارد شود، اعلام خواهد شد.

۱۳۹۵/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...