نسخه چاپی

54 درصد مخازن سدها خالی است

وزارت نیرو اعلام كرد: برداشت از سدهای كشور از ابتدای سال آبی(مهرماه) تا پایان آذرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد افزایش یافته و 54 درصد مخازن خالی است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: وزارت نیرو اعلام کرد: برداشت از سدهای کشور از ابتدای سال آبی(مهرماه) تا پایان آذرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد افزایش یافته و 54 درصد مخازن خالی است.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران، میزان خروجی آب از سدهای کشور که در سال گذشته پنج میلیارد و 680 میلیون متر مکعب بود، امسال با 22 درصد افزایش، 6 میلیارد و 930 میلیون متر مکعب ثبت شده است.

بر اساس این گزارش، حجم مخازن سدهای کشور که در سال گذشته 20 میلیارد و 620 میلیون متر مکعب ثبت شده بود، امسال با 10 درصد افزایش به 22 میلیارد و 590 میلیون متر مکعب رسیده است.

بر همین اساس، میزان حجم آب ورودی به سدهای کشور در مقایسه با پارسال 39 درصد کاهش و میزان حجم خروجی آب از سدهای کشور در مقایسه با سال گذشته 22 درصد افزایش داشته است.

این گزارش می‌افزاید: حجم آب ورودی به سدهای کشور که در سال گذشته، هفت میلیارد و 700 میلیون متر مکعب ثبت شده بود، امسال با 39 درصد کاهش به چهار میلیارد و 710 میلیون مترمکعب رسیده است.

اکنون از مجموع 49 میلیارد و 600 میلیون متر مکعب ظرفیت کل مخازن سدهای کشور 46 درصد پرشدگی گزارش شده است.

۱۳۹۵/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...