نسخه چاپی

چین با گردشگری یك میلیون فرصت شغلی ایجاد كرد

سازمان گردشگری چین اعلام كرد كه این كشور با توسعه صنعت گردشگری موفق شده است بیش از یك میلیون فرصت شغلی در سال ایجاد كند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، این خبر در شرایطی منتشر می شود که چین به عنوان دومین اقتصاد برتر دنیا، هم اکنون اصلی ترین منبع اعزام گردشگر به دیگر کشورها نیز محسوب می شود.

بررسی های سازمان ملی گردشگری چین حکایت از آن دارد که تا سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۲ درصد از رشد تولید ناخالص داخلی این کشور از صنعت گردشگری تامین می شود.
همچنین بخش های اقامتی، خدماتی، راه و ترابری از جمله قطارهای مسافربری و ناوگان های هواپیمایی کشور نیز ۸۵ درصد از رشد خود را مدیون همین صنعت هستند.
قرار است تا سال ۲۰۲۰ میلادی میزان سفرهای گردشگران چینی هر سال ۱۰ درصد رشد کرده و عایدات گردشگری نیز ۱۱ درصد فزونی بگیرد و این کشور ۱۴ درصد نیز در زمینه سرمایه گذاری گردشگری رشد داشته باشد.
در سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۰ ممیز از هشت درصد از تولید ناخالص داخلی چین از صنعت گردشگری تامین شده و کل عایدی گردشگری کشور به چهار هزار و ۱۳۰ میلیارد یوان (هر دلار معادل شش ممیز ۹۰ یوان) رسیده است.
همچنین در همین سال در چین ۴ میلیارد سفر داخلی انجام شده و علاوه بر آنکه چینی ها ۱۱۷ میلیون سفر خارجی انجام داده اند پذیرای ۱۳۴ میلیون گردشگر خارجی هم بوده اند. درآمد حاصله از این ناحیه هم ۱۱۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلار برآورده شده است.
چین در زمان حاضر اصلی ترین منبع اعزام گردشگر به کشورهای دیگر و چهارمین مقصد بزرگ گردشگری دنیاست و ممکن است تا سال ۲۰۲۰ میلادی در رده نخست قرار گیرد.

۱۳۹۵/۱۰/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...