نسخه چاپی

واكنش آمریكا به مذاكرات ایران، روسیه و تركیه

یك سخنگوی وزارت امور خارجه آمریكا در واكنش به ادامه مذاكرات ایران، روسیه و تركیه درباره سوریه كه قرار است این بار در پایتخت قزاقستان برگزار شود، گفت: ما با هیچ تلاشی كه به حل مناقشات چندگانه در سوریه كمك كند، مخالفت نمی كنیم.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به ادامه مذاکرات ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه که قرار است این بار در پایتخت قزاقستان برگزار شود، گفت: ما با هیچ تلاشی که به حل مناقشات چندگانه در سوریه کمک کند، مخالفت نمی کنیم.

مارک تونر معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز سه‌شنبه، خود بار دیگر به رایزنی‌های میان ایران، ترکیه و روسیه برای حل مسئله سوریه و عدم حضور آمریکا در این مذاکرات سه جانبه واکنش نشان داد.

این سه کشور، هفته گذشته در مسکو یک نشست برگزار و درباره راه‌حل های پایان دادن به جنگ سوریه گفت‌وگو کردند. وزیران امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه در پایان این نشست یک بیانیه مشترک منتشر و بر لزوم حصول یک توافق میان مخالفان و دولت سوریه تاکید کردند.

این کشورها اعلام کردند که ضامن اجرای این توافق خواهند بود.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، مارک تونر در پاسخ به سوالی درباره برگزاری این مذاکرت در آستانه پایتخت قزاقستان و عدم دعوت از آمریکا برای شرکت در این نشست گفت: ما پیش از این نیز زمانی که اولین دور این مذاکرات برگزار شد، موضع خود را اعلام کردیم. ما با هیچ تلاشی که به همکاری نزدیکتر برای حل جنگ‌های چندگانه درسوریه و نابودی داعش منجر شود و تا زمانیکه نتیجه داشته باشد، مخالفت نمی‌کنیم.

ما به طور مرتب با ترک‌ها و همچنین روس ها درباره این مسئله گفت‌وگو می‌کنیم. بنابر این، این حقیقت که این کشورها در حال رایزنی درباره سوریه هستند، لزوما موضوعی نیست که با آن مخالفت داشته باشیم.

۱۳۹۵/۱۰/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...