نسخه چاپی

رئیس صندوق بازنشستگی كره جنوبی دستگیر شد

دادستان ویژه بررسی رسوایی سیاسی و اقتصادی رئیس جمهوری كره جنوبی اعلام كرد، مسئول صندوق بازنشستگی این كشور در جریان تحقیقات این پرونده دستگیر شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، مون هیونگ-پیو رئیس صندوق بازنشستگی کره جنوبی در جریان تحقیقات پیرامون رسوایی سیاسی و اقصتادی رئیس جمهور، دستگیر شد.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، تیم دادستانی ویژه تحقیقات درباره فساد سیاسی و اقتصادی رئیس جمهور کره جنوبی روز چهارشنبه (امروز) خبر داد، بعد از یورش به خانه مسئول صندوق بازنشستگی، وی برای انجام تحقیقات دستگیر شده است.

تحقیقاتی درباره حمایت صندوق بازنشستگی کره جنوبی از ادغام کردن دو گروه وابسته به شرکت سامسونگ و همچنین درباره سو‌ء استفاده وی از نفوذش در زمان وزارت بهداشت، انجام خواهد گرفت.

در کره جنوبی، وزارت بهداشت و رفاه مسئول خدمات بازنشستگی هم است که یکی از اصلی‌ترین سهام‌داران گروه صنعتی چیل و سامسونگ در زمانی بود که آن‌ها ادغام شدند.

طی ماه‌های اخیر بعد از آنکه معلوم شد رئیس جمهور کره به افراد نزدیکش که مسئولیت حکومتی نداشتند اجازه مداخله در مسایل مربوط به اداره کشور و سو‌ء استفاده اقتصادی داده، اعتراضات مردمی علیه رئیس جمهور به جریان افتاده است و تحقیقات از سوی دادستانی در این رابطه وجوددارد.

۱۳۹۵/۱۰/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...