نسخه چاپی

كشف شی عتیقه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد توسط پلیس كرمانشاه

عکس خبري -کشف شي عتيقه مربوط به هزاره اول قبل از ميلاد توسط پليس کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان از كشف یك قطعه شی عتیقه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دستگیری یك متهم 35 ساله در این زمینه خبر داد.

به گزارش نما، سردار "منوچهر امان اللهي" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، عنوان کرد: ماموران انتظامي پاسگاه عثمانوند حين گشت زني هدفمند به يک دستگاه پاترول که در منطقه اي پرت و دور افتاده پارک شده بود، مشکوک مي شوند.


وي افزود: ماموران با احتياط کامل به خودروي موردنظر نزديک شده و مرد جواني را حين کندن زمين و بيرون آوردن يک شي عتيقه دستگير مي کنند که در بازرسي از خودروي متهم 35 ساله، يک دستگاه لپ تاپ، يک دستگاه گنج ياب و مانيتور گنج ياب به ارزش 500 ميليون ريال کشف و ضبط شد.


مقام ارشد انتظامي استان با بيان اينکه، متهم فاقد سابقه کيفري بوده است، تصريح کرد: يک قطعه شي عتيقه (تبر مسي) از اين قاچاقچي کشف شده است که طبق نظر کارشناسان ميراث فرهنگي استان، مربوط به هزاره اول قبل از ميلاد است و از ارزش فرهنگي بسيار بالايي برخوردار مي باشد.


سردار امان اللهي ادامه داد: مأموران پاسگاه قره سو نيز حين گشت زني به يک دستگاه پژو پارس که در نزديکي تپه هاي باستاني منطقه، پارک شده بود، مشکوک شده و با اقدامات تعقيب و مراقبتي موفق مي شوند چهار قاچاقچي آثار باستاني را پيش از هرگونه اقدام ضد فرهنگي دستگير کنند.

وي گفت: دو نفر از اين افراد تحصيل کرده خارج از کشور هستند که از پايتخت به همراه دو قاچاقچي بومي ديگر با تجهيزات بسيار پيشرفته و با ارزشي بالغ بر يک ميليارد ريال راهي تپه هاي باستاني منطقه قره سو مي شوند، اما در اجراي نقشه خود ناکام مي مانند.

فرمانده انتظامي استان با بيان اينکه دو دستگاه خودرو در اين زمينه توقيف شده است، تصريح کرد: متهمان به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شده اند.

سردار امان اللهي تأکيد کرد: مأموران نيروي انتظامي و يگان حفاظت ميراث فرهنگي با همکاري دوستداران فرهنگ و تمدن اين آب و خاک، بيدار و هوشيارند و اجازه نمي دهند سودجويان و قاچاقچيان آثار تاريخي به هويت چند هزار ساله مملکت دست اندازي کنند.

۱۳۹۵/۱۰/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...