نسخه چاپی

آموزش خواستگاری و دوران عقد به كلاس‌های درس دانشگاه‌ها می‌آید

به گزارش نما - ایران نوشت: برخی آمارها می‌گویند 13 -14 درصد طلاق‌های کشور در 5 سال اول زندگی مشترک رخ می‌دهند. رئیس سازمان بهزیستی در تازه‌ترین اظهار نظر خود اعلام کرده در سال 94 به ازای هر 4.3 ازدواج یک مورد طلاق ثبت شده است.

بر همین اساس سازمان بهزیستی کشور در نظر دارد آموزش‌های پیش از ازدواج، خواستگاری و دوران عقد را با هدف پیشگیری از طلاق در مراکز مشاوره و پایگاه‌های سلامت اجتماعی بهزیستی در محله‌ها گسترش دهد.
همچنین مدرسان آموزش خانواده در دانشگاه‌ها نحوه خواستگاری و دوران عقد را به دانشجویان آموزش خواهند داد.
آنطور که رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور به روزنامه ایران می‌گوید: بررسی‌ها و مطالعات انجام شده نشان می‌دهد آموزش‌های پیش از ازدواج حدود 30 درصد از میزان بار طلاق را در جامعه کم می‌کند. از این جهت سازمان برنامه و بودجه برای گسترش آموزش‌های پیش از ازدواج توسط سازمان بهزیستی بودجه در نظر گرفته است.
به گفته دکتر مجید رضا زاده، آموزش‌های پیش از ازدواج، آموزش خواستگاری و دوران عقد و آموزش مهارت‌های زندگی و فرزندپروری با هدف پیشگیری از طلاق و برای افراد در سنین ازدواج آموزش داده می‌شود.
او گفت که این آموزش‌ها موضوع تازه‌ای نیست و پیش از این نیز بهزیستی 10درصد ازدواج‌ها را پوشش می‌داد.
نتایج تحقیقات هم نشان می‌دهد، در زوج‌هایی که این آموزش‌ها را دیده‌اند نسبت به بقیه زوج‌ها حدود 30درصد کاهش طلاق را بین‌شان می‌بینیم.
رضازاده افزود: دوره آموزش‌ها طبقه‌بندی شده است. برای مثال، افراد مجرد در سنین ازدواج بویژه دانشجویان دختر و افراد جویای همسر آموزش‌های دوران خواستگاری و عقد را فرا می‌گیرند.

۱۳۹۵/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...