نسخه چاپی

احتمال افت فشار گاز در گلستان

مدیرعامل شركت گاز استان گلستان با اشاره به قطع صادرات گاز از كشور تركمنستان اظهار كرد: با مشاركت مردم و صرفه جویی حداكثری مشكلی در تامین گاز استان نخواهیم داشت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان با اشاره به قطع صادرات گاز از کشور ترکمنستان اظهار کرد: با مشارکت مردم و صرفه جویی حداکثری مشکلی در تامین گاز استان نخواهیم داشت.

صفرعلی جمال لیوانی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در حال حاضر هیچ گونه افت فشار در گاز خانگی و صنایع نداریم و گاز همه جایگاه‌های سی. ان. جی گلستان نیز وصل است.

وی با اشاره به اینکه مصرف کنونی گاز در گلستان بین 10 تا 11 میلیون متر مکعب در روز است که در روزهای سرد سال 20 تا 30 درصد افزایش می یابد، گفت: با انجام تمهیدات مورد نظر و اقدامات ضروری تلاش داریم تا برای تامین گاز پایدار در فصل زمستان در استان خللی بوجود نیاید.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان افزود: در این راستا با انجام تمهیدات لازم اقدام به بررسی و شناسایی مشکلات موجود و بهسازی شبکه گازرسانی و تعویض و تقویت ایستگاههای تقلیل فشار گاز کردیم و در همین رابطه زیرساختهای گاز تمامی شهرها و مناطق گازرسانی شده مورد کنترل قرار گرفت تا وقفه‌ای در زمینه خدمات رسانی به وجود نیاید.

جمال لیوانی تصریح کرد: درحال حاضر اولویت اصلی این شرکت تامین گاز مستمر برای بخش خانگی است و به همین منظور با هماهنگی استانداری و دستگاههای مرتبط به واحدهای صنعتی استان اعلام شده که در طول فصل سرما در صورت بروز مشکل از سوخت دوم استفاده کنند.

این مقام مسئول در ادامه در خصوص اهم اقدامات انجام شده در خصوص فرهنگ سازی برای صرفه جویی حداکثری گفت: برنامه های ویژه ای در خصوص فرهنگ سازی مصرف بهینه و ایمن گاز انجام شده که در این راستا می توان به امضاء قرارداد با صدا و سیما مرکز گلستان، اجرای برنامه های آموزشی برای دانش آموزان مهدهای کودک و مقاطع ابتدایی، اجرای برنامه های آموزشی برای NGO ها، توزیع بروشور و کتابچه های مرتبط و اطلاع رسانی از طریق جراید و مطبوعات اشاره کرد.

وی ضمن توصیه به صرفه جویی و درست مصرف کردن گاز طبیعی گفت: استفاده از پنجره دو جداره، پوشیدن لباس مناسب در منزل، استفاده از یک بخاری در منزل ، کم کردن یک درجه از گرمای محیط، نصب پرده های ضخیم، مسدود کردن روزنه های ورود هوای سرد با درنظر گرفتن هوای مورد نیاز برای سوخت وسایل گاز سوز، کنترل دمای منزل بین 18 تا 21 درجه سانتیگراد، استفاده از بخاری بجای شومینه و بکارگیری وسایل گازسوز استاندارد، بستن شیر شوفاژ اطاقهایی که مورد استفاده قرار نمی گیرند و کم کردن درجه موتورخانه ها و آبگرمکن های مخزنی ضروری است.

جمال لیوانی افزود: در حال حاضر تعداد مشترکین گاز استان به افزون بر 515 هزار و 220 مشترک رسید که 95 درصد جمعیت تحت پوشش استان را نسبت به کل جمعیتی که قابلیت گازرسانی دارند، شامل می شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان گلستان اذعان کرد: امیدواریم مردم شریف استان همچون گذشته ضمن رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز نهایت صرفه جویی را داشته باشند تا خادمین شما در این شرکت بتوانند بدون هیچ نگرانی سوخت زمستان شما عزیزان را بطور مستمر تامین کرده و از این موهبت الهی بهرمند شوید و فصل سرما را بخوبی پشت سر بگذاریم.

به گزارش ایسنا، کشور ترکمنستان بر خلاف تعهدات خود از روز گذشته صادرات گاز خود به ایران را قطع کرد. در سال 1386 نیز کشور ترکمنستان اقدام به قطع گاز صادراتی خود به ایران کرده بود.

۱۳۹۵/۱۰/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...