نسخه چاپی

لیست قرمز كی‌روش زیر ذره‌بین

با پایان نیم‌فصل اول لیگ شانزدهم، كارلوس كی‌روش ابتدا اسامی ۱۹ نفر را برای حضور در اردوی تیم ملی اعلام كرد و سپس ۳ بازیكن جدید نیز اضافه شدند تا تعداد نفرات حاضر در اردوی امارات به ۲۲ نفر برسد.

به گزارش نما؛ روزنامه خبرورزشی نوشت: با این وجود پرسپولیس تهران با داشتن ۷ بازیکن بیشترین نماینده را بین تیم‌های لیگ برتری در تیم ملی داراست. در همین راستا مطلبی نوشتیم که در زیر از نظرتان می‌گذرد.

علیرضا بیرانوند؛ شماره یک تو هستی!
کارلوس کی‌روش بعد از مصدومیت علیرضا بیرانوند و پیش از بازی با سوریه زمانی که این سنگربان خرم‌آبادی برای باز کردن گچ دست خود عجله نشان می‌داد، خیال او را با گفتن یک جمله راحت کرد: «تو شماره یک من هستی!» همین عبارت نشان از اعتماد ویژه مرد پرتغالی به بیرانوند دارد. البته از حق هم نباید گذشت که سنگربان پرسپولیس در حال حاضر بهترین گلر ایران است.

رامین رضاییان؛ استاندارد کی‌روش!
کارلوس کی‌روش نزد دستیاران خود چند بار گفته رامین رضاییان بیشترین میزان دوندگی را بین ملی‌پوشان داشته و به قول معروف استاندارد می‌دود! شاید این مسئله هم به سابقه دونده بودن پدر رامین و تمرینات رضاییان برمی‌گردد که همواره می‌گوید؛ عاشق تمرین کردن است! گرچه برانکو چنین نظری روی رامین رضاییان ندارد اما از نظر کارلوس کی‌روش، این بازیکن بهترین مدافع راست حال حاضر ایران است.

سیدجلال حسینی؛ ستون تیم ملی
سیدجلال آن‌قدر خوب و کم‌افت و خیز کار کرده که در دوران جوانگرایی تیم ملی هم مورد توجه کارلوس کی‌روش باشد. او هم‌اکنون ستون پرسپولیس و تیم ملی است که به نظر می‌رسد برخلاف آندرانیک تیموریان و سایر همدوره‌هایش جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را هم تجربه کند. حسینی بی‌حاشیه عامل اصلی استحکام خط دفاعی پرسپولیس (و حتی تیم ملی) در فصل جاری بوده است.

کمال کامیابی‌نیا؛ آندوی جوان!
سبک بازی کمال کامیابی‌نیا همه ما را به یاد آندرانیک تیموریان می‌اندازد با این تفاوت که جوان‌تر است! کمال جنگنده، دونده، توپ‌گیر و کمی هم خشن بازی می‌کند و این همان خصوصیاتی است که آندو داشت و حالا که تیموریان به مرز بازنشستگی نزدیک شده، کامیابی‌نیا می‌تواند خیال کی‌روش را بابت یک هافبک دفاعی به‌دردبخور راحت کند.

محمد انصاری، پسری برای جام جهانی!
در مورد این یکی هم کارلوس کی‌روش نظر جالبی دارد. سرمربی پرتغالی معتقد است تنها نقطه ضعف محمد انصاری نداشتن تجربه بازی ملی است. کی‌روش به شدت به مدافع چپ‌پا و چندپسته (!) پرسپولیس اعتقاد دارد و نزدیکان سرمربی تیم ملی می‌گویند اگر محمد انصاری در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بازی کرد، چندان تعجب نکنید!

وحید امیری، بی‌حاشیه، کم‌حرف و زهردار
ملی‌پوش شدن وحید امیری از دوران نفت تهران آغاز شد و خیلی به پرسپولیس ارتباطی نداشت اما این بازیکن در تیم جدید هم به راحتی خودش را وفق داد و گل‌‌های ۳ امتیازی زد. برای آنکه به اهمیت درخشش این بازیکن بی‌حاشیه، کم‌حرف اما زهردار پی ببرید، کافی است بدانید بختیار رحمانی در استقلال و حتی ساسان انصاری در پرسپولیس نتوانستند خودشان را با بازی در تیم بزرگ تطبیق دهند.

مهدی طارمی؛ وینگر مورد علاقه!
آقای گل لیگ پانزدهم و مهاجم نوک پرسپولیس در تیم کارلوس کی‌روش به عنوان وینگر چپ و راست بازی می‌کند.
کارلوس کی‌روش نظر جالبی در مورد مهدی طارمی دارد و معتقد است دوندگی بالا، سرعت و تکنیک این بازیکن به درد پست وینگر بیشتر می‌خورد تا مهاجم نوک! البته با وجود سردار آزمون و رضا قوچان‌نژاد باید تا حدودی حق را به کارلوس کی‌روش داد.

۱۳۹۵/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...