نسخه چاپی

نكو در مصاحبه اختصاصی با ۹۰: كی‌روش از هیچكس الكی تعریف نمی‌كند

عادل فردوسی‌پور گفتگوی ویژ‌ه‌ای با جواد نكونام ترتیب داده‌است.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین؛ عادل فردوسی پور در برنامه امشب نود یک آیتم ویژه داشت که آن هم مصاحبه اختصاصی با جواد نکونام بود. صحبت های عادل و کاپیتان سابق تیم ملی را می خوانید.

دلت واسه فوتبال تنگ نشده؟
همیشه این حس در آدم می ماند که دوست دارد بازی کند. مخصوصا وقتی بیرون از گود هستی و همه این حس را دارند. دیدن اینکه سایر بازیکنان هنوز بازی می کنند و من الان دیگر نیستم کمی اذیت کننده است.

مربیگری را هم که جدی پیگیری می کنی؟
من حتی زمانی که در اوساسونا هم بودم در دو کلاس شرکت کردم و از همان موقع علاقه زیادی به مربیگری داشتم . حتی تمرین های مربی ها را می نوشتم و کاملا جدی این قضیه را دنبال می کردم.

مسلما الان بودن کنار کی روش هم یک افتخار برای تو است.
من زمانی که بازی می کردم کارهای مربیگری را انجام می دادم. ولی برای یادگیری کنار کی روش باید بگویم جایی هستم که انگار در یک دانشگاه در یک سطح خیلی بالا کار می کنم.

وقتی خداحافظی کردی کی روش برای تو بیانیه ای نوشت که حتما کلی هم لذت بردی. از این گفت که بهترین کاپیتانی بودی که در دوران مربیگری اش با تو کار کرده است.
هر موقع یک آدم بزرگی از کسی تعریف می کند باعث غرور است. همه می دانیم کی روش از کسی بیخود تعریف نمی کند و این صحبت ها یک افتخار بزرگ برای من بود.

دلت از این نشکست که خداحافظی خیلی بی سر و صدایی داشتی؟
نه من زمانی که تصمیم گرفتم خداحافظی کنم در سوئد بودم و هیچکس هم نمی دانست. حتی خانواده من هم نمی دانست و فقط مسعود شجاعی می دانست. آقای کی روش گفته بود اگر بخواهی می توانم در سوئد یک مراسم باشکوه برایت بگیرم. اما ... من یادم است شبی که در برنامه شما درباره برند لباس تیم ملی صحبت می کردمْ از فدراسیون گفتند ایشان کاپیتان سابق تیم ملی است و ربطی به او ندارد. یعنی حتی فردای خداحافظی من هم دیگر کاری با من نداشتند.

من در گزارش ها هم گفتم، تو همیشه خوب یا متوسط رو به بالا بودی و ماندن در این سطح واقعا سخت است.
شما می توانید خوب باشید اما نگه داشتن این روند سخت است. یک نیم فصل با نادر محمدخانی در پاس بازی کردیم. یکبار به من گفت می توانی در تیم ملی باشی. در پاس هم باشی. برای هر دو خوب بازی کنی اما برای خوب بودن در تیم ملی باید خیلی خوب تر از همه باشی. من از ان زمان همه چیز را جدی گرفتم و خیلی تمرینات زیادی هم انجام می دادم تا به هدفم برسم.

برای تیم ملی خیلی گل های مهم زیادی زدی. مخصوصا درباره کره جنوبی.
کری بین ایران و کره زیاد بود. وقتی در آستانه بازی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ از اسپانیا به تهران آمدم، اعتماد به نفسم خیلی بالا بود. من و آقا کریم کنار توپ قرار گرفتیم و من هم زدم و گل شد. خیلی گل شیرینی بود. چون قبلش کری در رابطه با جهنم ازادی بود. ولی وقتی خود پارک جی سونگ که گل مساوی را زد، شیرینی گل از بین رفت. اما آن گل در بازی ۱۰ نفره واقعا گل خیلی خوبی بود. کمک زیادی به ما در صعود به جام جهانی کرد.

۱۳۹۵/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...