نسخه چاپی

مرغی‌های گوشتی از بیماری در امان هستند

به گزارش نما - میزان نوشت: رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با اشاره به شیوع بیماری آنفولانزای مرغی در میان مرغ‌های تخم‌گذار گفت: با توجه به شیوع بیماری و معدوم شدن مرغ‌های بیمار قیمت هر کیلو تخم‌مرغ به 5 هزار و 300 تومان رسیده است.

مهدی یوسف‌خانی در خصوص شیوع بیماری آنفلونزای مرغی بیان کرد: بیماری آنفولانزای مرغ شایع شده مربوط به مرغ‌های تخم‌گذار بوده و ربطی به مرغ‌های گوشتی سطح شهر ندارد.

وی در ادامه بیان مرد: آنفولانزای مرغی بیشتر در شهرهای مازندران، قم و شهرستان های تهران بوده که به خوبی کنترل شده و مرغ‌های بیماری به سرعت معدوم شده‌اند و هیمن امر موجب افزایش قیمت تخم مرغ تا بیش از هزار تومان در هر کیلو روبرو شده‌ایم که با این اوصاف قیمت هر کیلو تخم مرغ به 5 هزار و 300 تومان و شانه‌ای 10 هزار و 600 تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با اشاره به اینکه بیماری آنفولانزای مرغی تنها مختص مر‌غ‌ها بوده تصریح کرد: این بیماری مربوط به مرغ بوده و واگیری به انسان ندارد و مختص به مرغ‌های تخم‌گذار بوده که به خوبی کنترل و مرغ‌های بیمار معدوم شده‌اند.

یوسف‌خانی در توضیح تغییر قیمت مرغ اظهار کرد: قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته 100 تومان کاهش داشته و از 6 هزار 950 به 6 هزار و 800 تومان رسیده و هر کیلو مرغ زنده به 4 هزار و 400 هزار تومان رسیده است.

وی در توضیح قیمت اجزای مرغ تصریح کرد: قیمت هر کیلو ران مرغ بین 5 هزار و 700 تومان تا 6 هزار و 800 تومان، هر کیلو سینه مرغ بین 12 تا 13 هزار تومان و هر کیول فیله 15 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در توضح تغییر قیمت ماهی یادآور شد: قیمت هر کیلو ماهی نسبت به هفته گذشته 5 درصد کاهش داشته و علت آن مازاد عرضه نسبت به تقاضا بوده است.

یوسف‌خانی در انتها خاطر نشان کرد: قیمت ماهی سفید با توجه به کاهش عرضه در شب یلدا به کیلویی 57 تا 58 هزار رسیده بود که پس از افزایش عرضه به 45 هزار تومان رسیده است.

۱۳۹۵/۱۰/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...