نسخه چاپی

شرط «داعش» برای خروج عراقی‌ها از كركوك

داعش از هر شهروند عراقی كه قصد خروج از مناطق تحت تسلط تروریست‌ها در جنوب استان كركوك را داشته باشد، ۶۰۰ دلار می‌گیرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم: به نقل از روزنامه الخلیج الجدید، یکی از منابع امنیتی عراق عنوان کرد تروریست‌های داعش از مردم و ساکنان عراقی که قصد خروج از مناطق تحت کنترل این گروه تکفیری را داشته باشند، پول می‌گیرند.

در همین راستا، «هیوا انور» سرهنگ نیروهای پیشمرگه در کرکوک تاکید کرد:‌ داعش از هر شهروند عراقی که قصد خروج از مناطق تحت تسلط تروریست‌ها در جنوب استان کرکوک را داشته باشد، 600 دلار می‌گیرد.

«امیره حسن»‌ یکی از زنان عراقی که از روستای «الرمله» در الحویجه واقع در جنوب کرکوک خارج شده است نیز این موضوع را تایید کرد.

وی در همین رابطه گفت:‌ ما یک خانواده هفت نفره بودیم که با پرداخت 4 هزار و دویست دلار توانستیم از این منطقه خارج شویم. ما برای خروج از کرکوک از راه‌هایی صعب العبوری گذشتیم که تروریست‌ها در آن مین کار گذاشته بودند.

«امیره سامی» یکی دیگر از زنانی که موفق به خروج از این مناطق شده است نیز گفت: من به همراه فرزندان و نوه‌هایم هر آنچه در دست داشتیم، به تروریست‌ها پرداخت کردیم تا توانستیم فرار کنیم. هر کس که پول نداشته باشد،‌ باید سکوت کند و در منزلش بماند.

تکفیری‌های داعش از سال 2014 میلادی‌ بر مناطق جنوبی استان کرکوک شامل الحویجه، الزاب و الریاض مسلط شده‌اند. ساکنان این مناطق را کُردها، ترکمن‌ها، اعراب تشکیل می‌دهند.

۱۳۹۵/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...