نسخه چاپی

پرده‌برداری العبادی از دروغ‌پردازی‌ درباره انفجارهای بغداد

نخست وزیر عراق برخی مخالفان و دشمنانش را به دروغ‌پردزای درباره انفجارهای بغداد و بزرگ جلوه دادن این انفجارها متهم كرد.

به گزارش نما، خبرگزاری دانشجو به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در کنفرانس هفتگی خود در بغداد گفت: ما طی روزهای گذشته به پیشروی خوبی در موصل دست یافتیم. خدمات اساسی برای محله‌های آزاد شده در موصل فراهم و مدارس و مراکز بازگشایی شده‌اند. ما از اعضای شورای استانداری نینوا می‌خواهیم نشست‌هایشان را در مناطق آزاد شده برگزار کنند.

العبادی گفت: ما مخالف این هستیم که از خاک عراق برای تجاوز به کشورهای همجوار از جمله ترکیه استفاده شود. عراق به گروه‌هایی که به تجاوز علیه ترکیه می‌پردازند، کمک نمی‌کند و آنکارا این را به خوبی می‌فهمد. بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در راستای برنامه تبادل دیدارها میان دو کشور به عراق سفر می‌کند و ما برای تقویت روابط دوجانبه تلاش می‌کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که سفر ییلدیریم به بغداد در تقویت روابط میان دو کشور و احترام متقابل به حاکمیت کشورها نقش داشته باشد.

العبادی تأکید کرد: اقلیم کردستان عراق بیش از میزان مشخص شده نفت را از طریق بندر جیهان ترکیه صادر می‌کند. ما از این اقلیم می‌خواهیم در صادرات نفت شفافیت و وضوح بیشتری داشته باشد.

وی گفت: طرف‌هایی که از گروه‌های مسلح حمایت می‌کنند باید اطلاعاتی را که در اختیار دارند به دستگاه‌های امنیتی بدهند نه اینکه به اقدامات تحریک آمیز بپردازند.

العبادی درباره انفجارهای دروغینی صحبت کرد که به هیچ وجه رخ نداده و فقط رسانه‌ها آن را بعد از انفجار روز دوشنبه در شهرک صدر منتشر کرده بودند.

وی گفت: برخی طرف‌ها هستند که ستون پنجم به حساب می‌آیند و این اوضاع را بزرگ جلوه می‌دهند و در میان شهروندان رعب و وحشت ایجاد می‌کنند. این طرف‌ها با خون بی‌گناهان در نزاع‌های سیاسی بازی می‌کنند. برخی با نخست وزیر مشکل دارند پس بیایند با نخست وزیر صحبت کنند نه اینکه مردم را بترسانند.

العبادی گفت: اگر می‌خواهید نخست وزیر را ضعیف کنید پس در پارلمان وی را سلب اعتماد کنید نه اینکه مردم را بترسانید آن هم زمانی که نیروهای ما وارد جنگی علیه تروریسم شده‌اند. جایز نیست که از پشت به نیروهای عراقی خنجر بزنیم. این هدف دشمن است.

وی با بیان اینکه طی روزهای گذشته پیشروی‌های زیادی در موصل داشتیم، گفت: به شهروندان عراقی اطمینان می‌دهم که طرح‌های جایگزینی برای مقابله با تهدیدات تروریستی داریم.

پس از انفجار تروریستی که روز دوشنبه در شهرک صدر بغداد رخ داد، رسانه‌ها از وقوع چندین انفجار دیگر در پایتخت عراق خبر داده بودند.

۱۳۹۵/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...