نسخه چاپی

حاشیه نگاری خبرنگار نما از جشنواره فیلم عمار:

پویش مردمی ننه عصمت همچنان پرشور/ رونمایی از مستند رزمندگان فاطمیون در در جشنواره عمار

عکس خبري -پويش مردمي ننه عصمت همچنان پرشور/ رونمايي از مستند رزمندگان  فاطميون در در جشنواره عمار

ننه عصمت ، مادر بزرگ ۷۵ساله یزدی كه سال گذشته مردم را به پویش پشتیبانی از رزمندگان جبهه مقاومت دعوت كرده بود،در جشنواره امسال هم این پویش با استقبال پرشور مردم مواجه شده است.

این روزها در حاشیه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمارکه در سینما فلسطین تهران برپا است، درکنار اکران آثار متنوع ، موضوع کمک به رزمندگان مدافع حرم در سوریه رنگ و بوی دیگری را به این جشنواره داده است.
درداخل سالن سینما فلسطین غرفه‌ای برای دریافت کمک‌های مردمی ودریافت البسه اعم از شاه ،کلاه ودستکش به رزمندگان مدافع حرم وجود دارد.
موسویان یکی از اکران کنندگان مردمی که در جمع آوری البسه گرم برای مدافعان حرم در حال فعالیت در گفتگو با خبرنگار نما گفت:این پویش مردمی گرچه از سال گذشته آغاز شد ،اما همچنان این پویش با صلابتی بیشتری در حال فعالیت است .
وی افزود: ننه عصمت یا همان عصمت فلکیان که امروز به سختی قادر به راه رفتن است ،از زمان جنگ تحمیلی تا همین پنج سال پیش برای رزمندگان و مرزداران کشور دستکش کاموایی می بافته است، حالا از تمامی زنان و بانوانی که در طول هشت سال دفاع مقدس ،دوشادوش رزمندگان اسلام در پشت جبهه های حق علیه باطل فعالیت میکردنند ،برای بافتن دستکش و اهدای آن به مدافعان امروز حرم اهل بیت (ع) دعوت کرده است .
قرار شده در این فراخوان البسه جمع آوری شده در روز اختتامیه جشنواره به مدافعان حرم اهل بیت (ع) ارسال شود .
رسول منفرد دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار در گفتگو با خبرنگار نما گفت:اکران های مردمی عمار را می توان حرکتی خلاف جهت سینمای ایران دانست ،حرکتی که آمده تا ایران را با مختصات و جغرافیایی جدید به نظاره بنشیند و در ایده ای نو فیلم های را به تماشای مردم بنشاند .
دبیر اجرایی جشنواره تصریح کرد :در یک جمع بندی کلی از هفت سال گذشته ،می شود جشنواره عمار را حرکت و فرصتی برای باز سازی رمز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی احساس مسئولیت انقلابی ،واعتماد به نفس از دست رفته در سینمای امروز تعبیر کرد .
تا زمانی هم که جشنواره عمار ،اتکای خودش را در احساس مسئولیت فراموش شده بداند ودر این راه تلاش کند ،می تواند به بالیدن ادامه دهد .
همچنین در این دوره از جشنواره فیلم عمار از مستند نبرد پالمیرا که روایتی۳۰ دقیقه‌ای است از آزادسازی یکی از استراتژیک‌ترین مناطق سوریه است
رو نمایی شد .
ساسان فلاح فر کارگردان مستند پالمیرا ،که برای نخستین بار مستند وی از جشنواره مردمی فیلم عمارپخش شد،در گفتگو با خبرنگار نما گفت: رزمندگان افغانستانی از لشکر دلاورتیپ فاطمیون نقش بسزایی در عملیات آزادسازی این منطقه تاریخی داشتند.
در این مستند از مجاهدان افغانستانی در حین انجام عملیات تصویربرداری شده است ،که شهید سید حسن حسینی با نام جهادی سید حکیم فرمانده اطلاعات شناسایی تیپ 2 لشکر فاطمیون بود که وی حضور موثر و نقشی اساسی در عملیات آزادسازی پالمیرا داشته است.
فلاح فر تصریح کرد:این عملیات به واسطه اطلاعات و شناسایی قوی پیش از آن جزء موفقیت ترین عملیات‌های فاطمیون بوده است.در ضمن سعی شده است تا دراین مستند علت حضور رزمندگان افغانی در سوریه بررسی گردد که چرا علی رغم فاصله چند هزار کیلومتری از کشورشان با گروه های تکفیری در سوریه مبارزه می کنند.
ساسان فلاح‌فرطلبه جوانی است که این مستند را کارگردانی کرده است.
گفتنی است در این دوره از جشنواره فیلم عمار دهها اثر با موضع مدافعان حرم تولید شده است ،که براساس گفته مسئولین جشنواره شاهد افزایش چشمگیری نسبت به دوره های قبل در بخش مقاومت و مدافعان حرم هستیم .
همچنین در جشنواره هفتم قرار شده است تا گوشه ای از دلاور مردی های این رزمندگان مدافع حرم در قالب هفته فیلم به تصویر کشیده شود . در این بسته علاوه بر مستند پالمیرا آثار مستندی از جله مادرانه ،آهنگر ،سید ابراهیم و نبرد پنهان در نقاط مختلف کشور به اکران در آید.
این دوره از جشنواره مردمی فیلم عمار در بخش های فیلم، مستند ، نماهنگ، فیلم داستانی، پویانمایی و بخش برنامه تلویزیونی برگزار می شود .
تاریخ معاصر ایران و جهان ،فتنه سال 88 ،بیداری اسلامی و جهانی ،جنگ نرم ،اقتصاد مقاومتی و مقاومت ازجمله موضوعات این دوره از جشنواره فیلم عمار است.
نمایش فیلم های این دوره از جشنواره فیلم عمار همزمان در سینما فلسطین تهران و سایر نقاط کشور تا 17 دی ماه ادامه دارد .

۱۳۹۵/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...