نسخه چاپی

گل‌محمدی: افتخار می‌كنم فوتبال ایران بازیكنی مثل رفیعی دارد

یحیی گل‌محمدی، سرمربی سابق پرسپولیس و ذوب‌آهن هفته گذشته با تصمیمی كه در انتخاب تیم دسته اولی اكسین گرفت، خیلی‌ها را شوكه كرد.

به گزارش نما, روزنامه خبرورزشی نوشت: با یحیی گل‌محمدی در مورد شرایط اکسین و مسائل دیگر صحبت کردیم و او به سؤالات خبرورزشی پاسخ داد.

خیلی‌ها از انتخابی که انجام دادید تعجب کردند. آیا قبول سرمربیگری تیم دسته اولی اکسین برای شما بازگشت به عقب نبود؟
خیر، فکر نمی‌کنم این انتخاب بازگشت به عقب باشد. من به باشگاهی آمدم که مالکان آن عاشق فوتبال هستند و نگاه خوبی به باشگاهداری دارند. این فرصت خوبی است که اینجا بتوانیم کار کنیم و دوست دارم تأثیرگذار باشم. حضور در لیگ یک برای من چالش جدیدی است. من سال‌ها از لیگ یک دور بودم و الان شناخت زیادی از این لیگ ندارم. حالا فرصت دارم تا شناخت خوبی پیدا کنم تا سال بعد یک تیم مدعی را به مسابقات بفرستیم. البته اکسین از لحاظ ساختار دچار ضعف است و ما باید این چیزها را درست کنیم.

می‌گویند شما الان گران‌ترین مربی ایران هستید، درست است؟
این چیزها زیاد مهم نیست. مهم این است که هر جا می‌روم تأثیرگذار باشم بحث مالی یک موضوع خصوصی است.

درباره لیگ برتر صحبت کنید. این پرسپولیس مدعی قهرمانی است؟
پرسپولیس از خودش کیفیت فنی خوبی نشان داد و شایسته قهرمانی نیم‌فصل بود اما به قهرمان نیم‌فصل جامی تعلق نمی‌گیرد. امیدوارم پرسپولیس این روند را ادامه دهد ولی آن‌ها در ادامه راه سختی در پیش دارند و برای قهرمانی در لیگ و موفقیت در آسیا قطعاً نیاز به تقویت دارند.

اصلی‌ترین رقیب پرسپولیس برای قهرمانی چه تیمی است؟
بدون شک تراکتورسازی. آن‌ها امسال در آسیا درگیر نیستند و فرصت خوبی برای استراحت دارند. پرسپولیس نیاز به جذب چند بازیکن دارد تا انرژی‌‌اش تقسیم شود. این تیم در نیم‌فصل اول فوق‌‌‌العاده نتیجه گرفت ولی فوتبال پرسپولیس شادابی پارسال را ندارد.

آمدن سروش رفیعی به پرسپولیس می‌تواند اتفاق مهمی در این تیم باشد؟
سروش در هر تیمی که باشد یک وزنه مهم است و کفه ترازو را به نفع آن تیم سنگین می‌کند. او بازیکن فوق‌‌‌العاده‌ای است و در اوج فوتبالش قرار دارد. رفیعی چشم‌نواز فوتبال بازی می‌کند و افتخار می‌کنم فوتبال ایران چنین بازیکنی دارد.

بعد از اینکه از ذوب‌آهن رفتید این تیم نتایج خوبی گرفت ولی بازیکنان ذوب‌آهن همچنان از شما تعریف می‌کنند. در این خصوص چه صحبتی دارید؟
در شروع فصل نتایج خوبی نگرفتیم که دلایل مختلفی داشت. در گل زدن ضعیف عمل کردیم و گل‌های بدی هم خوردیم. البته من دوست ندارم در مورد مسائلی که اتفاق افتاد حرف بزنم و دوست ندارم آرامش تیم به هم بخورد.

این روزها کی‌روش و برانکو به شدت با یکدیگر دچار چالش شده‌اند. به نظر شما حق با کدام‌یک از آن‌هاست؟
مربیان تیم ملی و پرسپولیس هر دو دوست دارند بازیکنان خود را در اختیار داشته باشند و فقط با تعامل می‌توان مشکلات را حل کرد. من هم به برانکو حق می‌دهم هم به کی‌روش چون آن‌ها در دو تیم بزرگ مسئولیت‌های سنگینی را قبول کرده‌اند.

۱۳۹۵/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...