نسخه چاپی

نامه نگاری وزیر اطلاعات و رئیس جمهور درباره بابك زنجانی

سخنگوی قوه قضاییه در سال 94 وزیر اطلاعات نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور نوشتند كه متهمین پرونده بابك زنجانی مورد بازجویی قرار گیرند كه رئیس جمهور برهمین اساس به ریاست قوه قضاییه پی‌نوشت كرد كه این كار صورت گیرد و رئیس قوه قضاییه نیز در همین راستا به دادستان پی‌نوشت می‌كند كه این مطلب موضوع خوبی است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در جریان صد و ششمین نشست خبری خود اظهار داشت: در سال 94 وزیر اطلاعات نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور نوشتند که متهمین پرونده بابک زنجانی مورد بازجویی قرار گیرند که رئیس جمهور برهمین اساس به ریاست قوه قضاییه پی‌نوشت کرد که این کار صورت گیرد و رئیس قوه قضاییه نیز در همین راستا به دادستان پی‌نوشت می‌کند که این مطلب موضوع خوبی است و متهم مورد بازجویی قرار گیرد تا حلقه‌های مفقوده این پرونده پیدا شود.

وی ادامه داد: دادستان تهران نیز به وزارت اطلاعات بیان کرد که علی‌رغم اینکه وزارت اطلاعات هیچ وقت از این پرونده جدا نشده اما بازپرس خود را معرفی کند.

اژه‌ای گفت: همچنین زمانی از بانک مرکزی خواسته شد که از کارشناسان اصلی خود هم از کارشناسان متخصص در حوزه داخلی و خارجی دعوت کند تا در کنار بازپرس بیایند و سؤالات تخصصی خود را در رابطه با این پرونده از بازپرس بپرسند.

سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: در تاریخ 94.2.20 علوی وزیر اطلاعات خطاب به رئیس جمهور نوشت که براساس پیشنهاد وزارت اطلاعات یک بازپرس از این وزارتخانه به ردیابی اموال بابک زنجانی در داخل و خارج از کشور بپردازد.

وی گفت: دادستان نیز در همین راستا اعلام کرد که این افراد برای بازجویی بیایند. همچنین در تاریخ 94.2.29 بعد از نامه رئیس جمهور آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه بیان کرد که پیشنهاد وزیر اطلاعات مفید است و دادستان نیز امکان بازجویی را فراهم کند.

۱۳۹۵/۱۰/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...