نسخه چاپی

پیام مشترك وزرای آموزش و پرورش و كشور

یكی از مهمترین سازوكارهای كیفیت بخشی مدارس، مشاركت مردم و سازمان‌ها در تأمین نیازهای آنها و همكاری در طراحی و اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی است.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، در پیام مشترک فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش و عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به مناسبت سالروز تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش آمده است: آموزش و پرورش گسترده‌ترین و اثرگذارترین نهاد اجتماعی است که با تربیت کودکان و نوجوانان و یاددهی مهارت‌های اساسی زندگی به آنها، مسیر توسعه و پیشرفت کشور را هموار می‌سازد.

در اقصی نقاط میهن‌مان،‌ پرچم پرافتخار نظام جمهوری اسلامی برفراز مدارس افراشته شده که محور وحدت ملی و محلی برای تمرین زندگی اجتماعی، کسب دانش، تجربه و همزیستی به شمار می‌رود. از این رو است که سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش توانمندی جامعه را برای حل مشکلات و مدیریت موثر سیاست داخلی افزایش می‌دهد و دستیابی ملت به خواسته‌ها و آرمان‌هایش را تسهیل می‌نماید.

تقویت سرمایه انسانی نتیجه کار نظام آموزشی و تربیتی است که با ارزش‌ترین ثروت برای هر کشوری محسوب می شود و تأکید بر اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری، معنایی جز این ندارد که افراد جامعه بر توانایی‌ها و داشته‌های خود تأکید کنند تا از این طریق بتوان استقلال کشور را حفظ کرد.

بنابراین آموزش و پرورش با تربیت و تأمین نیروی انسانی مولد، حافظ استقلال و عامل پیشرفت جامعه است. البته درصورتی مدارس می‌توانند چنین نقشی را ایفا کنند که از شرایط و امکانات لازم برای پویایی و بالندی برخوردار باشند.

یکی از مهمترین سازوکارهای کیفیت بخشی مدارس، مشارکت مردم و سازمان‌ها در تأمین نیازهای آنها و همکاری در طراحی و اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی است. در این راستا شوراهای آموزش و پرورش در استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق کشور با مدیریت استانداران و فرمانداران محترم و با همفکری نخبگان اجرایی و علمی، اولیاء و معتمدین و با بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت محلی و منطقه‌ای،‌ اقدامات شایان توجهی در حل و فصل مشکلات و تقویت بنیه علمی و تربیتی دانش‌آموزان در نقاط مختلف کشور داشته‌اند.

اکنون که در آستانه سالروز تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش توسط مجلس شورای اسلامی قرار داریم ضمن پاسداشت و تبریک این روز، برخود لازم می‌دانیم از زحمات همه اعضای محترم در شورای استان‌ها،‌ شهرستان‌ها و مناطق کشور قدردانی نموده و انتظار می‌رود در پیگیری و اجرای مفاد قانون شوراها اهتمام لازم را مبذول دارند.


۱۳۹۵/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...