نسخه چاپی

خودكفایی در صنعت آسانسور چند درصد است؟

محمدرضا زهره‌وندی، رئیس سندیكای آسانسور و پله‌برقی، گفت: تولید تمام قطعات آسانسور یك ضرورت در دنیای امروز برای ماست. تولید محصول رقابت‌پذیر در بازارهای منطقه‌ای از مهم‌ترین نكاتی است كه باید در این زمینه در نظر داشت.

به گزارش نما به نقل از اتاق بازرگانی تهران،محمدرضا زهره‌وندی، رئیس سندیکای آسانسور و پله‌برقی، گفت: نگاه صادراتی در تولید آسانسور ضامن بقای تولیدکنندگان در بازارهاست و اگر این نگاه نباشد، محصولات قابلیت ادامه جذب مشتری را نخواهند داشت.

برای بهبود استانداردسازی نیاز به اتحاد تشکل‌های فعال در این حوزه داریم. لازم است با همکاری وزارت صنعت و اتاق یک سندیکای سراسری برای آسانسور داشته باشیم تا این مسائل این صنعت را به بهترین شکل ممکن پیگیری کنند. آسانسور یک وسیله نقلیه مثل خودروست و معاینه فنی آن در فواصل زمانی مشخص یک امر ضروری است. کسانی که امروز در برابر این مسئله کوتاهی کنند فردا وجدان آسوده‌ای نخواهند داشت.

شرکت‌های آسانسوری از جمله بنگاه‌های صنعتی هستند که می‌توانند ارزش‌افزوده بالایی به اقتصاد برسانند. در منطقه از نظر صادراتی جز پیشروترین کشورها در صادرات آسانسور هستیم. کشورهای سی‌آی‌اس، افغانستان، عراق و سوریه از جمله بازارهای موردنظر برای حضور فعالان صنعتگران است.

ترکیه از نظر تولیدات از ایران جلوتر است اما ایران از نظر خدمات فنی و مهندسی کشور ما برتر از ترکیه است. صنعت آسانسور یک صنعت ارزآور برای کشور است.

عمده آسانسورهایی که در کشور نصب می‌شود شش تا هشت نفره است و این نوع آسانسور به‌طور تقریبی 80 درصد از آسانسورهای کشور را شامل می‌شود. به‌طور عمده بیشتر آسانسورها از نظر ارتفاعی هشت طبقه هستند. برای تولید آسانسور در داخل توان لازم را داریم و می‌توانیم با بی‌نیاز کردن کشور از واردات به حفظ ارز موجود در اقتصاد کمک کنیم. در حال حاضر آسانسورهای با سرعت و تکنولوژی بالا و آسانسورهای هیدرولیکی را وارد می‌کنیم و از نظر ارزش در زمینه آسانسور به میزان 60 درصد خودکفا هستیم.

تولیدکنندگان ایرانی درزمینه صادرات تابلو فرمان آسانسور، درهای اتوماتیک، آسانسور و خدمات فنی و مهندسی آن فعالیت می‌کنند.

کشور عراق یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان از ایران است و در حال حاضر به کشورهای حوزه سی‌آی‌اس هم آسانسور و محصولات مرتبط با آن را صادر می‌کنیم. حجم صادرات ما در مقایسه با ترکیه زیاد نیست و باید برای بهبود میزان صادرات در این صنعت قوانین را اصلاح کنیم.

۱۳۹۵/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...