نسخه چاپی

نخست وزیر سوریه در راه تهران

عماد خمیس نخست وزیر سوریه كه فردا برای دیدار و گفت وگو با مقامات كشورمان وارد تهران می شود با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، سفر عماد خمیس نخست وزیر سوریه به تهران به دنبال سفر هفته گذشته دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به سوریه و دیدار وی با مقامات عالی این کشور صورت می گیرد.

تداوم رایزنی های دو کشور و پیگیری توافقات در حوزه های اقتصادی، سیاسی و امنیتی و بررسی راهکارهای حفظ و گسترش دستاوردهای اخیر در سوریه به ویژه آزادسازی شهرراهبردی حلب محورهای رایزنی های عماد خمیس و شمخانی خواهد بود.

دو طرف در این دیدار در خصوص پیگیری مشترک فرآیندهای سیاسی و ارتقای مناسبات اقتصادی و تعمیم آن به حوزه های زیرساختی و راهبردی بحث و تبادل نظر می کنند.

شمخانی در سفر چند ساعته یکشنبه هفته گذشته به سوریه و در جریان ملاقات با بشار اسد رئیس جمهوری این کشور تاکید کرده بود که مذاکرات سیاسی باید میان سوری ها و با مدیریت آنها انجام شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه سازمان ملل و کشورهای موثر در این عرصه صرفا باید نقش تسهیل کننده داشته باشند گفته بود:همه بازیگران موثر باید تلاش کنند تا مذاکرات سیاسی به دمشق به عنوان پایتخت سوریه متحد و یکپارچه منتقل شود.

۱۳۹۵/۱۰/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...