نسخه چاپی

قاچاق چگونه ۱۰ میلیارد دلار كاهش پیدا كرد؟

رییس كل گمرك ایران، راه اندازی سامانه جامع گمرگی را عامل مهم كاهش 10 میلیارد دلاری قاچاق كالا و رسیدن از 25 به 15 میلیارد دلار عنوان كرد.

به گزارش نما، خبرآنلاین به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، مسعود کرباسیان در مراسم رونمایی از قابلیت های جدید سامانه جامع گمرک در محل مرکز همایش های گمرک مهرآباد افزود: با راه اندازی این سامانه، رصد کالاها از مرحله ورود به کشور، تولید و مصرف امکانپذیر شد.

وی گفت: در این مقوله فقط مساله انبارهای خارج از گمرک باقی مانده تا با سازمان هایی که با قاچاق کالا مبارزه می کنند، تبادل اطلاعات کنیم و آنها با بهره برداری از انبارها قادر به استفاده از این اطلاعات باشند.


رییس کل گمرک ایران یادآور شد: هم اکنون گمرکات کشور به این سامانه متصل شده، رویه های گمرکی بر همین مبنا قرار گرفته و سیستم کاغذی کنار گذاشته شده است.

به گفته معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، امروز کانال سبز گمرکی ایران با کشور روسیه راه اندزای شده که 15 درصد بخشودگی تعرفه فعالان مجاز اقتصادی را به دنبال داشته است.

کرباسیان همچنین از راه اندازی این کانال با کشور آذربایجان و در دستور کار بودن آن با ترکیه خبر داد و یادآوری کرد: درگاه و دروازه مشترک با کشورهای همسایه و حتی دورتر مانند چین راه اندازی شده است.

۱۳۹۵/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...