نسخه چاپی

ضبط ۳۵۰۰ جلد گواهینامه رانندگان متخلف

رئیس مركز اجراییات پلیس راهور ناجا گفت: در طول ۹ ماهه امسال ۳ هزار و ۴۴۷ جلد گواهینامه در سراسر كشور به دلیل رسیدن صاحبانشان به مراحل مختلف محرومیت از رانندگی، ضبط شده است.

به گزارش نما به نقل از مهر، سرهنگ احمد کرمی اسد با اشاره به اینکه استانی که بیشترین تعداد گواهینامه ضبط شده را به خود اختصاص داده، تهران بزرگ است، افزود: ۵۰۰ جلد گواهینامه در استان تهران بزرگ ضبط شده است و صاحبان آن از انجام رانندگی محروم شده اند.

وی ادامه داد: در رتبه دوم استان اصفهان قرار دارد که تعداد ۴۱۸ جلد گواهینامه رانندگان اصفهانی به دلیل انجام تخلفات گوناگون ضبط شده و رتبه سوم نیز به استان مرکزی تعلق دارد و ۲۲۲ جلد گواهینامه رانندگان در استان مرکزی ضبط شده است.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور در پاسخ به این سوال که محرومیت در رانندگی چه مراحلی دارد، اضافه کرد: سه مرحله وجود دارد. در مرحله اول اگر متخلف به دلیل تخلفات بیست‌گانه، ۳۰ نمره منفی کسب کند، به مدت ۳ ماه حق رانندگی ندارد. بعد از سه ماه با پرداخت جریمه مربوطه بار دیگر می تواند وارد چرخه ترافیک شود. اگر مجددا ۲۵ نمره منفی کسب کند، وارد مرحله دوم شده و به مدت ۶ ماه از رانندگی محروم می شود. بعد از ۶ ماه با پرداخت جریمه می تواند فرصتی برای رانندگی داشته باشد.

کرمی اسد تصریح کرد: اگر راننده باز هم قوانین را رعایت نکند و ۲۰ نمره منفی کسب کند، وارد مرحله سوم شده و بعد از کسب این ۲۰ نمره گواهینامه‌اش باطل می شود و تا یکسال حق رانندگی نخواهد داشت.

وی گفت: افرادی که گواهینامه‌هایشان در این پروسه باطل می شود، برای دریافت گواهینامه باید از صفر شروع کرده و بار دیگر برای دریافت گواهینامه از آموزشگاه های سطح شهر استفاده کنند.

۱۳۹۵/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...