نسخه چاپی

روحانی: حادثه پلاسكو برای همه مسئولان درس و هشدار بود

رییس جمهور تاكید كرد باید سریعتر نسبت به وضعیت كارگران بیكار شده و كسانی كه اموالشان را در حادثه پلاسكو از دست داده‌اند اقدام شود تا از آلام و آثار مخرب این حادثه كاسته شود.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان که در محل حادثه پلاسکو حضور یافته بود در گفتگو با شبکه خبر گفت: بسیار متاسف هستم از حادثه ای که اینجا هم برای جان و هم اموال هموطنان مان پیش آمد و مشکلاتی را در این منطقه ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: این حادثه برای همه مسئولان درس و هشداری است که در زمینه امن سازی زندگی مردم که جزو حقوق شهروندی است هشیار باشند. شهر امن، فروشگاه امن، محل رفت و آمد امن و زندگی امن و ...جز حقوق شهروندی مردم است.امیدوارم این حادثه بسیار تلخ درسی برای آینده باشد.

روحانی تاکید کرد: همه مسئولان، چه آتشنشانان، چه امدادگران، چه تیم پزشکی، شهرداری و تیم‌های دیگری که برای انتظام امورحضور داشتند، هماهنگی بسیار خوبی داشتند.

روحانی گفت: تاسف زیاد ما برای عزیزانی است که زیر آوار ماندند و نگران آنها هستیم. امیدواریم برخی از آنها سلامت خارج شوند. آنهایی هم که از دست دادیم در دل مردم جاودانه خواهند ماند. کسانی که برای نجات مردم رفتند و خودشان در آتش و دود و آهن گرفتار شدند. خداوند به خانواده آنها صبر دهد. همه ما نسبت به این فداکاری امدادگران و آتش نشانان سر تعظیم فرود می آوریم.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه آوار برداری باید تا خارج شدن همه افراد ادامه یابد، خاطرنشان کرد: امیدواری هرچه سریعتر شرایط این خیابان که محلی تجاری است در شب عید به حالت عادی برگردد. به کارگران هم باید توجه شود و بخش تامین اجتماعی باید سریعتر نسبت به وضعیت کارگران بیکار شده اقدام کند. کسبه ای که اموالشان را از دست داده اند اگر بیمه هستند از طریق بیمه کمک شود بقیه را هم دولت و شهرداری و شورای شهر دست به دست هم خواهیم داد تا آثار این خسارت و آلام آن را کمتر کنیم. از همدلی و همبستگی همه مردم کشور تشکر می کنم.

وی در پاسخ به سوالی درباره برنامه دولت برای نوسازی بافت‌های فرسوده و اینکه آیا تمهیداتی قرار است اندیشیده شود که باز هم شاهد تکرار این دست حوادث نباشیم گفت: : یکی از مسایلی که از آغاز دولت در جلسات اقتصادی دنبال کردیم بافت های فرسوده بود در شهرهای بزذگ و کوچک از جمله تهران، مشهد ، اصفهان ، شیراز و ... بافت فرسوده زیاد داریم. در تهران محل‌هایی احیا شده‌است. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت راه و شهرسازی نیز در این زمینه تلاش کرده‌اند اما برنامه جامع‌تری را برای بافت‌های فرسوده نیاز داریم. اگر بتوانیم کارآفرینان و سرمایه گذاران را به این بخش متصل و احیای بافت‌های فرسوده را به آن‌ها واگذار کنیم همه سرمایه گذاری آن‌ها برمی‌گردد. همچنین با پول کمی می‌توانند امکانات خود را در اختیار مالکان بافت‌های فرسوده قرار دهند.

وی ادامه داد: موضوع احیای بافت فرسوده و ساختمان‌های آسیب پذیر مورد توجه دولت قرار داشته و در حال اجرا است. هماهنگی و همکاری‌های لازم با قوه قضاییه، مجلس، شهرداری‌ها و همه مقامات نیاز است. این کار شروع شده و باید سرعت بیشتری بگیرد.

رییس جمهور در پایان این بازدید در ابراز همدردی با یکی از آتش‌نشانان در حالیکه وی را در آغوش گرفت،‌گفت: ان شاالله زنده هستند و نجات پیدا می‌کنند.

۱۳۹۵/۱۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...