نسخه چاپی

محمدعلی پورمختار با اشاره به حادثه پلاسكو:

پلاسكو بهانه ی جدید تخریب رقبا در انتخابات/ برای رفع خلاء های قانونی باید چاره اندیشی كرد

عکس خبري -پلاسکو بهانه ي جديد تخريب رقبا در انتخابات/ براي رفع خلاء هاي قانوني بايد چاره انديشي کرد

كسانی كه مصداق آیه فی مرضٌ قلوب هستند، با هر رخدادی تلاش دارند تا از آن برای سركوفت زدن به رقیب بهره ببرند و به نوعی همو اره در پی سوء استفاده از حوادث هستند.

زبانه های آتش همچنان دیوانه وار در ساختمان فرو ریخته پلاسکو شعله می کشد و بدن های خسته آتش نشانها را به مبارزه می طلبد، آتشی که می توانست با کمی دقت و پرهیز از سهل انگاری اصلا ً شعله ور نشود، اگر مالکان ساختمان پلاسکو به اخطارهای مکرر شهرداری و آتش نشانی تهران در خصوص رعایت ایمنی توجه می کردند، هم اکنون خانواده های نگران و چشم انتظار آتش نشان های محبوس ، عزیزانشان در کنارشان بودند. ظاهرا ً خلاء قانونی باعث شده که شهرداری غیر از اخطار کار دیگری از دستش بر نیاید.
در همین خصوص عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی با تائید این خلاء قانونی اظهار داشت: در خصوص ساختمانهایی که قرار است ساخته شود، ما آیین نامه 1800 را داریم که انصافا ً قوانین خوب و محکمی در خصوص رعایت ایمنی در ساخت و نگهداری ساختمان دارد و شهرداری ها و سازمان نظام مهندسی موظفند که بر رعایت آن نظارت کنند.
محمدعلی پورمختار در گفت و گو با پایگاه خبری و تحلیلی نما با بیان اینکه در مورد ساختمان پلاسکو و ساختمان های نظیر آن که عمر ساخت آنها طولانی است، ابزار نظارتی وجود ندارد، افزود: در موارد این چنینی قانون وجود دارد اما رعایت آن کاملا ً شخصی است و اجباری در کار نیست ضمن آنکه نهادهای نظارتی تنها می توانند اخطار دهند و عملا ً ابزاری برای برخورد ندارند.
نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی به شورای عالی استانها توصیه کرد که با وضع قانونی در این خصوص، آن را به مجلس پیشنهاد دهد و گفت: اگر این اتفاق بیافتد مجلس با فوریت آن را در مرحله بررسی قرار خواهد داد تا برای رعایت جان مردم در ساختمانهایی که محل تجمع عمومی است چاره ای اندیشیده شود و مالکان آن موظف به انجام استحکام و ایمنی شوند و اگر هم کسی این نکات را رعایت نکرد، مسئولان امکان برخورد قانونی مانند پلمپ و یا توقف کار را داشته باشند و این خلاء قانونی باید برطرف شود.
وی همچنین به برخی بداخلاقی های صورت گرفته در این حادثه اشاره کرد و افزود: کسانی که مصداق آیه فی مرضٌ قلوب هستند، با هر رخدادی تلاش دارند تا از آن برای سرکوفت زدن به رقیب بهره ببرند و به نوعی همو اره در پی سوء استفاده از حوادث هستند.
پور مختار با بیان نکاتی از پیام آقای روحانی در خصوص حادثه پلاسکو افزود: این که رئیس جمهور اشاره دارد که به دنبال مقصر بگردید و با او برخورد کنید،دلیلی می شود بر این که دیگران همین نگاه را ادامه داده و مدیریت شهری را که گمان می دهند در انتخابات برای آنها رقیب باشد، تخریب کنند.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ با بیان اینکه تلاش دارند تا چهره یک فرد خدوم و زحمتکش را تخریب کنند اما بازخورد چنین رفتارهایی، دامن خود آنها را می گیرد، گفت: به پیام مقام معظم رهبری توجه کنید، معظم له با هوشمندی مسئولان را هدایت می کنند به این سمت که تمام امکانات را در وهله اول تجهیز کنید برای یافتن آتش نشان های فداکار مفقودی که جان خود را برای نجات مردم فدا کردند.
وی ادامه داد: متاسفانه اما برخی تنها با صدور بیانیه بدنبال پیدا کردن مقصر هستند نه رفع حادثه.
پورمختاردر پایان این گونه برخوردها را مصداق کامل بداخلاقی دانست و اظهار داشت: این افراد دنبال آن هستند که بر عملکرد ضعیف دولت که باعث ایجاد نارضایتی هایی در بین مردم شده، سرپوش بگذارند.



۱۳۹۵/۱۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...