نسخه چاپی

دردسر انتخابات ایران برای ترامپ

ایران در بن بست سیاسی مهمی به نام انتخابات گیر كرده است و در حال حاضر اوضاع سیاسی كشور و آینده ایران در حال شكل گیری است. درگذشت هاشمی رفسنجانی نیز بیش از پیش آقای روحانی را با چالش روبرو كرده است.

به گزارش نما به نقل از جام نیـوز، وب سایت الجزیره انگلیسی در گزارشی نوشت: رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ، خود را یکی از سازش کارترین روسای جمهور آمریکا معرفی کرده است و بدنبال رفع نقایص اقدامات اوباما در هشت سال اخیر می باشد.





الجزیره افزود: گفتنی است ترامپ همانطور که در سخنرانی های انتخاباتی خود نیز تصریح کرده است، با چند چالش جدی در سیاست خارجه خود روبروست. وی توافق هسته ای ایران را یک توافق بسیار بد توصیف کرده و در سخنرانی های انتخاباتی خود نیز اعلام کرده است که این توافق را برهم خواهد زد.



این وب سایت درادامه نوشت: ترامپ مخالف جدی رفع تحریم های ایران و فشار به ایران بوده و با صراحت بیان کرده است که این توافق یکی از بدترین توافقاتی است که دیده است.

وی همچنان نظرات مثبتی را در مورد مسکو و رئیس جمهور پوتین دارد و این در حالی است که پوتین یکی از متحدان اصلی ایران در جنگ سوریه می باشد. شانس برهم زدن برجام نیز با توجه به حمایت بسیاری از کشورهای اروپایی کم است و از طرفی شرکت های اروپایی نیز خواهان تجارت بیشتر با تهران هستند.

عربستان نیز که خواهان افزایش و بهبود روابط خود با تهران است، بدنبال افزایش تنش بیشتر میان ایران و آمریکاست.





الجزیره در ادامه افزود: اکنون برهم خوردن برجام هم به ضرر ایران بوده هم به ضرر آمریکاست. ایران در بن بست سیاسی مهمی به نام انتخابات گیر کرده است و در حال حاضر اوضاع سیاسی کشور و آینده ایران در حال شکل گیری است. درگذشت هاشمی رفسنجانی نیز بیش از پیش آقای روحانی را با چالش روبرو کرده است و اصولگرایان در ایران نیز بر این باورند که دستاورد برجام آنطور که گفته می شود در زمینه رفع تحریم ها موثر واقع نشده است.





الجزیره انگلیسی در ادامه افزود: نتایج برهم خوردن برجام می تواند موجب شروع دوباره فعالیت های هسته ای ایران و رقابت هسته ای در منطقه بشود و تنش را در میان همسایگان ایران افزایش دهد. ایران نیز با شروع فعالیت هسته ای دوباره چرخه اقتصادی خود را به خطر انداخته و این امر موجب میشود روابط اقتصادی کشورهای اروپایی با ایران دچار مشکل شود. فروش نفتی ایران نیز کاهش می یابد و ایران با رکود اقتصادی دوباره روبرو خواهد شد و تمامی امیدها برای بهبود اوضاع اقتصادی از بین می رود.







این وب سایت در پایان افزود: در نهایت باید گفت، برهم زدن برجام نیز به منزله توقف نظارت بیشتر بر فعالیت های هسته ای ایران نیست. ایران بعد از برهم خوردن برجام فعالیت های موشکی خود را به سرعت افزایش میدهد و احتمال تنش و درگیری با اسرائیل نیز وجود دارد. توافق برجام، کارساز شده است و این توافق به آمریکا ضمانت میدهد که ایران توافقات بیشتری را خواهد پذیرفت و این چیزی است که از سوی اصولگرایان ضمانت نمی شود. حال زمان آن رسیده است که ترامپ توافق بهتری را با تهران رقم بزند.

۱۳۹۵/۱۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...