نسخه چاپی

ساختمان های مشابه پلاسكو شناسایی می شوند

وزیر كشور گفت: حداكثر ظرف دو تا سه هفته دیگر ساختمان های مشابه به پلاسكو كه امكان خطر برای آنان است را شناسایی و دستورالعملی برای رفع خطرات احتمالی و تقویت شرایط ایمنی ارایه می دهیم.

به گزارش نما به نقل از میزان، عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه پس از اجلاس مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری های سراسر کشور و در جمع خبرنگاران گفت: حداکثر ظرف دو تا سه هفته دیگر ساختمان های مشابه به پلاسکو که امکان خطر برای آنان است را شناسایی و دستورالعملی برای رفع خطرات احتمالی و تقویت شرایط ایمنی ارایه می دهیم.

وی افزود: عملیات اجرایی ساختمان پلاسکو خوب پیش می رود که سرعت آن باید افزایش پیدا کند. با برداشتن تیرآهن ها و برشی که در مفتول ها دادند از دیروز سرعت کار بالا رفته است.

رئیس شورای امنیت کشور ادامه داد: در حوزه کمک رسانی به آسیب دیدگان، جلسه ای در دولت داشتیم، قبلا اقداماتی با بنیاد مستضعفان صورت گرفته بود که رییس این بنیاد گفت دو ساله این ساختمان را می سازد.

رحمانی فضلی یادآور شد: قرار شد محل موقتی برای کاسبان آنجا که در ایام عید فعالیتشان به اوج می رسید در نظر گرفته شود. بحث بیمه، مالیات و خسارت های این حادثه در دولت مطرح شد و رییس جمهوری کمیته ای را متشکل از وزرای اقتصادی و وزیر کشور مشخص کردند.

وی اضافه کرد: امروز صبح(دوشنبه) این کمیته تشکیل و تصمیم گیری شد که در همه حوزه ها دولت با سرعت بیشتری اقدامات خود را انجام دهد.

وزیر کشور افزود: حادثه بساز عظیم و بزرگی بود که همه را متاثر کرده است، هر چقدر که از دولت بر بیاید همانطور که از دقایق اول تمام امکانات دستگاه ها را پای کار آورد، بازهم انجام خواهد داد.

رحمانی فضلی ادامه داد: رییس جمهوری دستور ویژه ای برای پیگیری عوامل و علل حادثه به من دادند که زمان می برد. ما جلسات را از همان روز شروع کردیم و تصمیم کار و نقشه راه تهیه شده است که ان شاءالله وقتی نتایج بدست آمد، حتما به اطلاع مردم عزیز خواهیم رساند.

وی تاکید کرد: محور فعالیت ما این خواهد بود که بعد پیشگیری را باید تقویت کنیم که این اتفاق دیگر نیفتد.

وزیر کشور ادامه داد: دستور دیگری که به بنده داده شده است این است که در کوتاه مدت حداکثر ظرف دو تا سه هفته دیگر، ساختمان های مشابه به این ساختمان که امکان خطر برای آنان است را به سرعت شناسایی کنیم و دستورالعملی برای رفع خطرات احتمالی و تقویت شرایط ایمنی انجام دهیم.

رحمانی فضلی افزود: ظرف دو تا سه هفته آینده آن ها را شناسایی خواهیم کرد و به دولت گزارش خواهیم داد.

۱۳۹۵/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...