نسخه چاپی

قرارداد تسلیحاتی جدید آمریكا با عربستان و كویت

وزارت دفاع آمریكا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام كرد: وزارت خارجه از كنگره خواهد خواست كه براساس قوانین اداری مربوط به معاملات سلاح با دستیابی عربستان به ۱۰ بالن شناسایی و تجهیزات برای راه‌اندازی این بالن‌ها موافقت كند. این بالن‌ها ساخت شركت لاكهید مارتین هستند.

به گزارش نما، در این بیانیه آمده است: این معامله اهداف سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا را از طریق تقویت امنیت هم‌پیمانی مهم که همچنان قدرتی برای ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی در خاورمیانه است، تقویت خواهد کرد.

وزارت دفاع و خارجه آمریکا امیدوار است که کنگره با قراردادی به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار برای حفظ و نوسازی بالگردهای آپاچی کویت موافقت کند.

در این بیانیه آمده است: کویت از طریق فراهم آوردن پایگاهی برای نیروهای آمریکایی در منطقه نقش مهمی را در تلاش‌های آمریکا برای حفظ ثبات خاورمیانه دارد.

از سوی دیگر نیروی هوایی عربستان از پیوستن جنگنده‌های اف۱۵ اس ای به سامانه جنگی هوایی خود خبر داد.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) اعلام کرد: جنگنده‌های جدید به نیروی هوایی عربستان برتری چشمگیری در زمینه توانایی‌های دفاع هوایی در خاورمیانه می‌دهد.

محمد بن صالح العتیبی، فرمانده نیروی هوایی عربستان گفت: عربستان به حفظ امنیت و ثبات خود از طریق در اختیار گرفتن جدیدترین تجهیزات ادامه می‌دهد.

این جنگنده‌ها جزو توافق‌نامه‌ای هستند که عربستان ژوئن ۲۰۱۲ با آمریکا امضا کرده بود.

۱۳۹۵/۱۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...