نسخه چاپی

فراخوان چین برای تحت فشار قرار دادن ترامپ

رسانه‌های چین با انتشار گزارش هایی از كشورهای مختلف خواستند كه دونالد ترامپ رییس جمهوری جدید آمریكا را به دلیل سیاست های نادرست اتخاذ شده تحت فشار بگذارند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: رسانه‌های چین با انتشار گزارش هایی از کشورهای مختلف خواستند که دونالد ترامپ رییس جمهوری جدید آمریکا را به دلیل سیاست های نادرست اتخاذ شده تحت فشار بگذارند.

رسانه های این کشور روز چهارشنبه در مطالب خود تاکید کردند که سیاست های تجاری و انرژی دولت آمریکا می تواند برای دنیا مشکل ساز شود و کشورهای مختلف بخصوص آنها که ارتباط و همکاری نزدیکتری با واشنگتن دارند باید از اجرای برنامه های نامطلوب اقتصادی ترامپ جلوگیری کنند.

«دبیرو اسلیگسون» کارشناس تحولات اقلیمی چین در دانشگاه کالیفرنیا به خبرگزاری شین هوا گفت که به طور مشخص شرکای آمریکا باید خود را برای مقابله با سیاست های ترامپ بویژه در بخش انرژی و تحولات آب و هوایی آماده کنند.

او می افزاید: ترامپ بارها در مورد عقب نشینی از پیمان های جهانی انرژی و مهار تحولات آب و هوایی سخن گفته است و حالا شرکای آمریکا و کشورهای دیگر باید آماده تحت فشار قرار دادن وی و برنامه های او باشند.

روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین نیز از قول «باربارا فینامور» رییس شورای دفاعی منابع طبیعی آسیا که در آمریکا فعال است می نویسد: ترامپ با تصمیماتی که اتخاذ کرده نشان داد در مسیر پسرفت و عقب رفتن از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

وی می افزاید: کشورهای مختلف و چین برای رسیدن به پیمان تحولات اقلیمی پاریس تلاش زیادی کردند اما ظاهرا ترامپ علاقه ای به آن ندارد.

مردم می نویسد: از دیدگاه شمار زیادی از تحلیلگران آمریکایی ترامپ به دنبال خروج آمریکا از پیمان تحولات اقلیمی است و سیاست و راهبرد اول آمریکا اکنون به یک مانع برای حل و فصل مسایل مهم جهان از جمله این پدیده تبدیل شده است.

«جولیا کینگ» مشاور کمیته تحولات اقلیمی در دولت انگلیس نیز در مطلبی که روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین از او نقل کرده، معتقد است: ترامپ باید به دنبال ساخت اقتصاد سال ۲۰۵۰ میلادی باشد نه اینکه به دهه ۱۹۵۰ میلادی بازگردد.

وی افزود: از بین بردن تلاش کشورها برای رفع مشکلاتی نظیر آلودگی هوا و مهار اقلیمی نتیجه اش بازگشت به دوران رکورد و متوقف کردن رشد است.

این رسانه در ادامه گزارش خود آورده است: امروز سیاست های چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا در بخش های مختلف تجاری و انرژی و جدا شدن از تحولات اقلیمی باعث نگرانی جدی در سراسر جهان شده است.

ترامپ که روز جمعه (اول بهمن ماه) مراسم تحلیف خود را به جا آورد در اولین اقدام که با واکنش های زیادی نیز همراه بود، یکی از وعده های مبارزات انتخاباتی اش را که خروج کشورش از پیمان تجارت آزاد دو سوی اقیانوس آرام (تی.پی.پی) بود، جامعه عمل پوشاند.

این پیمان میان آمریکا و 11 کشور حاشیه اقیانوس آرام شامل سنگاپور، برونئی، نیوزیلند، شیلی، استرالیا، پرو، ویتنام، مالزی، مکزیک، کانادا و ژاپن در 4 فوریه سال گذشته میلادی در اوکلند نیوزیلند پس از چند دور مذاکرات طولانی منعقد شد که اکنون با امضای ترامپ اجرای آن زیر سئوال رفته است.

۱۳۹۵/۱۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...