نسخه چاپی

تشخیص زود هنگام آلزایمر در زنان سخت‌تر است

یكی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد كه تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر در زنان می‌تواند سخت‌تر از مردان باشد، چون زنان حافظه كلامی را بهتر حفظ می‌كنند.

به گزارش نما به نقل از جماران: یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر در زنان می‌تواند سخت‌تر از مردان باشد، چون زنان حافظه کلامی را بهتر حفظ می‌کنند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا براساس این اعلام کردند که آزمون حافظه برای تشخیص بیماری آلزایمر ممکن است به تنظیم براساس تفاوت جنسیتی نیاز داشته باشد.

«زنان در آزمون‌های حافظه کلامی بهتر از مردان عمل می‌کنند. همین مساله می‌تواند مثل سپر محافظت‌کننده در مقابل از دست دادن مهارت‌های حافظه کلامی در مراحل اولیه بیماری آلزایمر (اختلال خفیف شناختی) عمل کند.

این یافته‌ها مهم هستند، چون آزمون‌های حافظه کلامی برای تشخیص مراحل اولیه بیماری آلزایمر مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین، ممکن است که بیماری آلزایمر در زنان، تا زمان فرارسیدن مراحل پیشرفته‌تر آن تشخیص داده نشود».

در این مطالعه، بیش از ۱۳۰۰ نفر از سالمندان با میانگین سنی ۷۳ سال مورد بررسی قرار گرفتند. حدود ۲۵۰ نفر از آن‌ها به بیماری آلزایمر مبتلا بودند و فقط حدود ۶۷۰ نفرشان در مرحله اختلال خفیف شناختی (از جمله اختلالات حافظه) قرار داشتند. ۳۹۰ نفر از آن‌ها نیز با هیچ مشکلی در حافظه یا قوه تفکر مواجه نبودند.

۱۳۹۵/۱۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...