نسخه چاپی

زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان شد

در پی استعفای وزیر خارجه آلمان، زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد آلمان به عنوان وزیر امور خارجه این كشور و جانشین اشتاین‌مایر تعیین شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، فرانک‌والتر اشتاین‌مایر که هم‌زمان با گزینش گابریل، حکم کناره‌گیری خود از مقام وزارت را از رئیس جمهوری دریافت کرد، قرار است رئیس جمهوری آلمان شود.

همچنین وزارت اقتصاد به "بریگیته تسیپریس" سپرده می‌شود و تسیپریس نیز پیش از این مسئولیت امور پارلمانی وزارت اقتصاد را به عهده داشت.

این جابجایی به دلیل آن صورت می‌گیرد که گائوک مایل نیست برای دور دوم نامزد پست ریاست جمهوری شود.

احزاب تشکیل‌دهنده‌ی ائتلاف دولتی (دموکرات مسیحی‌، سوسیال دمکرات و سوسیال مسیحی) بر سر انتخاب اشتاین‌مایر به عنوان رئیس جمهوری توافق کرده‌اند.

مجمع فدرال آلمان (Bundesversammelung) روز ۱۲ فوریه(۲۴ بهمن) رئیس جمهوری کشور را انتخاب می‌کند.

سفر گابریل به فرانسه

مارتین شفر، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان نیز اعلام کرد که نخستین سفر خارجی زیگمار گابریل در پست وزیر امور خارجه، به فرانسه خواهد بود.

قرار است او در پاریس با همتای فرانسوی خود، ژان مارک آیرو، ملاقات کند.

هنوز معلوم نیست که آیا گابریل برای ملاقات با اعضای دولت جدید ایالات متحده به واشنگتن خواهد رفت یا خیر.

شفر تاکید کرد که وزیر خارجه آلمان خواهان ملاقات با همتای آمریکایی خود است اما ابتدا باید سنای آمریکا رکس تیلرسون را به عنوان وزیر امور خارجه این کشور تایید کند.

پیش‌تر روزنامه آلمانی‌زبان "هندلزبلات" گزارش داده بود که گابریل برای دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه (یکم فوریه) به واشنگتن سفر می‌کند.

۱۳۹۵/۱۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...