نسخه چاپی

كلاهبرداری یك‌خانواده از ۱۱۰۰ نفر به اسم برنده‌شدن در مسابقه تلویزیون

به گزارش نما - ایران نوشت: رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور از دستگیری گردانندگان باند کلاهبرداری تلفنی پس از 4 ماه عملیات ویژه اطلاعاتی و تخصصی پلیس فرودگاه مهرآباد خبر داد.

سردار حسن مهری گفت: «اعضای این باند خانوادگی که 3 مرد و 2 زن بودند، افراد ساده لوح را فریب داده و به بهانه برنده شدن در مسابقات پیامکی آنها را سرکیسه می‌کردند. تبهکاران سابقه دار از این طریق 350 میلیون تومان پول به جیب زدند».

براساس این گزارش، رسیدگی به این پرونده از سوم آبان امسال، درپی مراجعه یکی از کارمندان امور مالی فرودگاه به اداره آگاهی مستقر درمهرآباد دردستوررسیدگی قرارگرفت.

مردجوان به سرهنگ ابوالفضل عرب - رئیس پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد- گفت: «وقتی تلفن همراهم زنگ خورد و جواب دادم مردی که آن سوی خط بود خود را کارمند روابط عمومی صدا و سیما معرفی کرد و با لحنی مهربانانه خبرداد که در قرعه کشی مسابقه تلویزیونی برنده 12 میلیون تومان شده‌‌ام.بعد هم ازمن خواست برای دریافت جایزه به مقابل نزدیکترین عابر بانک بروم تا مبلغ هدیه نقدی به حسابم واریز شود. با شنیدن این خبر بقدری خوشحال شدم که حتی یادم نبود من در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرده‌ام که بخواهم برنده شوم. به همین خاطر تحت تأثیر حرف های مرد جوان قرار گرفتم و پس از حضور پای دستگاه عابر بانک متوجه شدم دوازده میلیون تومان ازحسابم دریک چشم به هم زدن پریده است.» و....

با شکایت مرد فریب‌خورده، کارآگاهان پلیس با دستور سرهنگ ابراهیم حسین‌زاده -‌ فرمانده پلیس مهرآباد- رسیدگی به این ماجرا را در دستور کار قرار دادند و پرونده با دستوربازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 9 تحت بررسی تخصصی قرارگرفت. در تجسس‌های پلیسی مشخص شد پول‌ها ازحساب کارمند فرودگاه به حساب بانکی فردی واریزشده که با مدارک جعلی گشوده شده بود.

سرانجام با کشف سرنخ‌های پلیسی، اوایل دی ماه اعضای این باند در عملیات ویژه پلیسی در مخفیگاهشان واقع در فردیس کرج شناسایی شدند و ازمخفیگاهشان نیز مقدار زیادی تلفن همراه و سیم کارت‌های سرقتی و مدارک جعلی به‌ دست آمد.

اعضای باند که 3 مرد و 2 زن بودند دستگیر شدند ولی سردسته این باند که بابک 27 ساله نام داشت پس از دستگیری خانواده‌اش متواری شد.

سردار حسن مهری، فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: سرانجام هفته گذشته مخفیگاه این تبهکاربا کمک مردم شناسایی شد ومأموران نیز درعملیات ضربتی اورا به دام انداختند. این در حالی است که تحقیقات نشان می‌دهد اعضای این باند 2هزار و 700 تماس با طعمه هایشان داشته و هزار و 100 پیامک به بهانه برنده شدن ارسال کرده‌اند. تاکنون نیز 17 مالباخته در این رابطه شناسایی شده‌اند.

گفت‌و‌گو با متهم

اسمت چیه و چند سالته؟

بابک، 28 ساله هستم

ازدواج کردی؟

بله متأهلم.البته همسرم هم با من شریک بود

اعتیاد داری؟

شیشه می‌کشم

به چه جرمی دستگیر شدی؟

کلاهبرداری تلفنی و پیامکی

این شیوه کلاهبرداری را از کجا یاد گرفتی؟

قبلا چندین بار به زندان افتاده بودم. از آنجا که باید هزینه زندگی و مواد مخدرم را در می‌آوردم در زندان فهمیدم بچه‌ها با این شگرد پول‌های میلیونی به جیب می‌زنند من هم وقتی آزاد شدم با همدستی خانواده‌ام نقشه فریب افراد طمعکار را کشیدم.

نقشه ات را چطور اجرا می‌کردی؟

خیلی شانسی شماره‌های تلفن همراه را می‌گرفتیم وقتی جواب می دادند می‌گفتیم در مسابقه رادیویی یا تلویزیونی برنده شده است. حتی برای جلب اعتماد بیشتر آنها را پشت خط نگه می‌داشتیم وبه اصطلاح پس ازوصل ارتباط تلفنی به روابط عمومی به او اطمنیان می‌دادیم که همه چیز صحت دارد. از آن طرف درکنار من، هم همسر و پدر و خانواده‌ام دست و سوت می‌زدند تا فرد باور کند از برنامه زنده تلویزیونی تماس گرفتیم و او برنده شده است. بیشتر وقت ها خود افراد طمع می‌کردند و برای دریافت هدیه‌شان خیلی سریع هرچه را می‌گفتیم گوش می دادند وپای عابربانک می‌رفتند و با ترفند ما پول به جای واریز به حسابشان به حساب ما می‌آمد.

حساب‌ها را چطور باز کردید؟

دوستم و پدرم مسئول این کار بودند. آنها کارت‌های عابربانک جعلی یا دزدی را از افراد معتاد می‌خریدند و حساب باز می کردند ما هم پول‌ها را بر می‌داشتیم و خرج خودمان می‌کردیم.

در میان طعمه هایتان کسی هم بود که نقشه تان را باور نکند؟

بله چندین بار پیش آمد که طرف مقابل شک کرد و ما هم سریع قطع کردیم و گفتیم اشتباه گرفته‌ایم.

حرفی داری؟

پشیمانم اشتباه کردم باز هم آخرش می‌شود زندان و بدبختی،نباید این کار را انجام می دادم.

۱۳۹۵/۱۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...