نسخه چاپی

مراسم نود و هشتمین سالروز تولد شهیدمرتضی‌مطهری در خانه‌اش

مراسم «میلاد مطهر» به مناسبت نود و هشتمین سالروز تولد استاد شهید مرتضی مطهری، با حضور اعضای شورای شهر، فرهیختگان، شاعران و نویسندگان و خانواده استاد در خانه موزه شهید مطهری برگزار می‌شود.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین این برنامه با حضور حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری، غلامعلی حدادعادل، اعضای شورای شهر، سیدمحموددعایی، حجت‌الاسلام مصطفی محقق داماد، موسوی گرمارودی، حجت الاسلام ناصر نقویان، حجت الاسلام سیدمهدی طباطبایی، دکتر نجفقلی حبیبی، علیرضا مختارپور، محمدگلریز و رونمایی شجره نامه استاد مطهری برگزار می شود.

همچنین خاطره گویی شاگردان قدیمی استاد، شعرخوانی، سخنرانی اساتید دانشگاه و فرزندان شهید مطهری بخش دیگر این برنامه است.

شهید مرتضی مطهری بهمن 1298 در شهر فریمان متولد شد. وی از موثرترین روحانیان معاصر ایرانی در تفسیر آموزه‌های اسلام مطابق با نیاز روز محسوب می‌شود.

وی در کلام و فلسفه اسلامی تبحر داشت و پیش از انقلاب اسلامی، مبارزات فکری مطهری در مقابله با جریانات فکری مارکسیستی در ایران نقش قابل توجهی در رویگردانی جوانان از این تفکر داشت. او از بنیان‌گذاران حسینیه ارشاد بود و بروز رسانی و تبیین آموزه‌های اسلام و تشیع، از ویژگی‌های فعالیت‌های فکری مطهری است. وی آموزه‌های اسلامی را که پیشتر در قالب بیاناتی پیچیده ارائه می‌شد، به سبک خود به صورت آسان و با زبان روز در اختیار مخاطبان قرار می‌داد. کتاب‌های او در موضوعات مختلف دینی بارها به زبان‌های مختلف منتشر شده است. همچنین این استاد فلسفه را می توان از افراد تاثیرگذار و رهبران فکری انقلاب اسلامی ایران شمرد. وی ریاست شورای انقلاب را تا روز شهادت بر عهده داشت.

این مراسم ساعت 15 چهارشنبه، 13 در خانه موزه شهید مطهری واقع در خیابان دکترشریعتی، خیابان دولت ، نبش کوچه صدرا، پلاک 421 برگزار می‌شود.

۱۳۹۵/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...