نسخه چاپی

كودكان با حیوانات صمیمی تر از خانواده اند

سگ‌ها یكی از بهترین دوست‌های انسان‌ها هستند. به این ترتیب چندان عجیب به نظر نمی‌رسد كه بدانیم نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد كه حیوانات خانگی بهترین دوست كودكان هستند، حتی نزدیك از خواهر ها و برادرها.

به گزارش نما به نقل از تک شات: سگ‌ها یکی از بهترین دوست‌های انسان‌ها هستند. به این ترتیب چندان عجیب به نظر نمی‌رسد که بدانیم نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که حیوانات خانگی بهترین دوست کودکان هستند، حتی نزدیک از خواهر ها و برادرها.

روابط کودکان با حیوانات صمیمی تر از روابط آنها با خواهر و برادرهایشان است

محققان دانشگاه کمبریج رفتار کودکان با حیواناتشان را مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که کودکان از بودن کنار حیواناتشان بیشتر احساس رضایت می‌کنند و با حیوانات راحت تر از اعضای خانواده خود کنار می آیند. این حیوانات تاثیری زیادی در رشد کودکان دارند و بر مهارت‌های اجتماعی و سلامت عاطفی آنها اثرگذار هستند.

در این تحقیق کودکان 12 ساله از 77 خانواده که دست کم یک حیوان خانگی و یک کودم در خانه داشتند، مختلف مورد مطالعه قرار گرفتند. کودکان شرکت کننده در این مطالعه، روابط قدرتمندتری با دوستان پشمالو خود در مقایسه با خواهرها و برادرهای خود داشتند و میزان درگیری و رضایت همبازی بودن با سگ‌ها بیشتر از سایر حیوانات بوده است.

به گفته محققان با وجود اینکه حیوانات نمی‌توانند حرف بزنند یا حرف انسان را متوجه شوند، کودکان رازهای خود را درست مانند خواهرها و برادرهای خود، با حیواناتشان در میان می‌گذارند. حتی ناتوانی حیوانات برای حرف زدن یا درک کردن از نظر کودکان یک مزیت محسوب می‌شود زیرا حس قضاوت شدن به آنها دست نخواهد داد.

تحقیقات قبلی نشان داده بود که رابطه پسر بچه ها با حیواناتشان عمیق تر از دختر بچه‌هاست. اما این مطالعه جدید یافته متناقضی دارد: دختر بچه ها و پسر بچه ها میزان رضایت یکسانی از روابط خود با حیواناتشان دارند اما دخترها احساسات خود را بیشتر به اشتراک می‌گذارند، وقت بیشتری با حیوانات می‌گذارنند و بیشتر با آنها درگیر می‌شوند.

این یافته‌ها تایید می کند که حیوانات اثر مثبتی بر سلامت انسان‌ها و روابط اجتماعی آنها دارند و مزایای اجتماعی که افراد جوان از معاشرت با حیوانات دریافت می کنند در آینده از سلامت روانی آنها پشتیبانی می‌کند.

۱۳۹۵/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...