نسخه چاپی

مخالفت آژانس پناهندگان با مناطق امن در سوریه

رئیس كمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل تأكید كرد كه شرایط در سوریه برای ایجاد مناطق امن مناسب نیست و این طرح هرگز نتیجه نخواهد داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: رئیس کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل تأکید کرد که شرایط در سوریه برای ایجاد مناطق امن مناسب نیست و این طرح هرگز نتیجه نخواهد داد.

فیلیپو گراندی، رئیس کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل در کنفرانسی مطبوعاتی در بیروت گفت: شرایط در سوریه برای ایجاد مناطق امن مناسب نیست. در سایه وجود طرف‌های متعدد و گروه‌های تروریستی در سوریه به عقیده من این کشور مکان مناسبی برای اجرا کردن این طرح نیست.

وی گفت: هیچ طرفی با ما درباره طرح ایجاد مناطق امن در سوریه صحبت نکرده است و ما هیچ جزئیاتی درباره مناطق امن و چگونگی اجرای آن نداریم. ما نباید وقت را با برنامه‌ریزی برای مناطق امنی که هیچ گاه ایجاد نخواهد شد، تلف کنیم چراکه این مناطق در صورتی که ایجاد شوند به اندازه کافی برای بازگشت آوارگان امن نخواهند بود. ما باید بر مسئله رسیدن به صلح متمرکز شویم تا شرایط همه کشور امن شود.

میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در دیدار با گراندی گفته بود که ایجاد مناطق امن در سوریه با موافقت دمشق راه را برای بازگشت آوارگان به کشورشان هموار می‌سازد.

دولت سوریه تأکید کرده که هرگونه تلاشی برای ایجاد مناطق امن در این کشور بدون موافقیت دمشق نقض حاکمیت سوریه محسوب می‌شود.

اخیرا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده که این کشور با همکاری شرکایش مناطق امنی را در سوریه برای محافظت از آوارگان ایجاد خواهد کرد. این پیشنهاد به روسیه نیز ارائه شده و مسکو گفته‌است که آماده بررسی کردن آن است.

۱۳۹۵/۱۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...