نسخه چاپی

روسیه در خزر قویتر می شود

روسیه یگان های نظامی در جنوب این كشور از دریای خزر تا دریای سیاه را تقویت می كند.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، براساس برنامه اعلام شده این اقدام ها تدابیری برای جلوگیری از انتقال پیامدهای درگیری در جنوب شرق اوکراین به روسیه و همچنین مقابله با گروههای مسلح در منطقه قفقاز شمالی این کشور است.

وزیر دفاع روسیه در این باره تاکید کرده است که آمادگی بیشتر نظامی می تواند در درگیری های مستمر جنوب شرق اوکراین و اقدام های تروریست ها در منطقه قفقاز شمالی موثر باشد.
بنا اعلام روز یکشنبه پایگاه اسپوتنیک، در یک سال گذشته توان گروهک های مسلح در این منطقه از روسیه تا 10% افزایش یافته است.

فعالیت جنگجویان و گروههای مسلح در منطقه قفقازی روسیه به ویژه جمهوری داغستان در کناره شمالی دریای خزر و چچن دیگر جمهوری منطقه از سه سال پیش سبب کشته شدن دهها تروریست، دستگیری شماری از آنان و همچنین قربانی شدن چندین مامور و افراد غیرنظامی شده است.
براساس گزارش های انتشار یافته و همچنین اعلام رمضان قدیروف رئیس جمهوری چچن، شمار زیادی از مردان مسلح کشته و دستگیر شده به گروه تروریستی داعش وابستگی داشته یا مرتبط بوده اند.

یک مقام امنیتی روسیه نیز 27 دی ماه اعلام کرد که بیش از 60 جنگجوی مرتبط با گروه تروریستی داعش در جمهوری چچن دستگیر شده و چهار نفر نیز کشته شدند.
پیاده نظام 16 منطقه جنوب و شمال قفقاز، دو ناوگان دریای سیاه و خزر، سه پایگاه نظامی در اوستیای جنوبی، آبخازیا و ارمنستان جزو منطقه نظامی جنوب روسیه هستند.
همچنین از سال 2013 تا 2016 چهار گروهان جدید و دو گروهان موشکی مجهز به سامانه عملیاتی — تاکتیکی «اسکندر — ام» در منطقه تشکیل شده است.

۱۳۹۵/۱۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...