نسخه چاپی

10 اظهار نظر جنجالی ترامپ علیه ایران

ایران به لبه پرتگاه رسیده و در آستانه فروپاشی بود. تا اینكه آمریكا به میدان آمد و با توافق هسته‌ای زندگی دوباره‌ای به آن‌ها بخشید: 150 میلیارد دلار

به گزارش نما به نقل از نامه نیوز، ترامپ در مصاحبه روز گذشته خود با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: اگر مقامات ایران پس از برجام رویکرد خود را تغییر می دادند و اعلام می کردند که از این پس می خواهند با هم باشیم ، او به لغو این توافق نمی اندیشید.

ترامپ در سه روز گذشته چندین بار علیه ایران اظهار نظر کرد که به همین بهانه نگاهی داریم به 10 اظهار نظر جنجالی رئیس جمهور جدید 70 ساله آمریکا درباره ایران.


1. «ایران درحال بازی با آتش است. آنها قدردان مهربانی اوباما با خود نیستند . من اینطور نیستم.»

2. «ایران به لبه پرتگاه رسیده و در آستانه فروپاشی بود. تا اینکه آمریکا به میدان آمد و با توافق هسته‌ای زندگی دوباره‌ای به آن‌ها بخشید: 150 میلیارد دلار.»

3. «ایران رسماً به دلیل شلیک موشک بالستیک تحت نظر قرار گرفته است. آنها (ایرانیان) باید از توافق وحشتناکی که آمریکا با آنها داشته، ممنون باشند.»

4. «حتی با وجود اینکه آمریکا سه تریلیون دلار در عراق هدر داد اما ایران به سرعت بر بیشتر عراق تسلط یافته است. این موضوع از قبل‌ها به وضوح مشخص بود.»

5. «ترامپ افزود اگر مقامات ایران پس از برجام رویکرد خود را تغییر می دادند و اعلام می کردند که از این پس می خواهند با هم باشیم ، او به لغو این توافق نمی اندیشید.»

6. «آنها نه تنها به ما احترام نمی‌گذارند که برعکس عمل می‌کنند. هواپیماهای ما را تعقیب می‌کنند و با قایق‌های کوچک‌شان کشتی‌های ما را محاصره می‌کنند. چون برایشان باور کردنی نیست کسی این قدر احمق باشد که توافقی این‌چنینی با آنها امضا کند.»

7. «آنها می خواهند کشوری آنچنان ثروتمند و قدرتمند باشند که تسلیحات هسته ای داشته باشند و قصد دارند که کنترل بخش هایی از دنیا را در دست گیرند که شما باور هم نخواهید کرد.»

8. «من به شدت مراقب این قرار داد خواهم بود تا هرچند که قرار دادی بد است اما آنها (ایرانی ها) فرصتی در آن نداشته باشند.»

9. «من به صراحت به آنها (ایرانی ها) می گفتم که ما هرگز پول شما را به شما باز نخواهیم گرداند. ما هرگز یکصد و پنجاه میلیارد دلار را به شما باز نخواهیم گرداند. شما هرگز این پول را دریافت نخواهید کرد.»

10. «آن‌ها (ایرانی‌ها) به همه جا پول و سلاح می‌فرستند...»

۱۳۹۵/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...