نسخه چاپی

دیدار جابری انصاری با نماینده ویژه سازمان ملل در عراق

معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه كشورمان با نماینده ویژه دبیركل سازمان ملل در عراق دیدار و گفتگو كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، یان کوبیش نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در عراق که برای رایزنی و تبادل نظر پیرامون تحولات عراق به تهران سفر کرده است، با حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

یان کوبیش در این دیدار با تشریح آخرین وضعیت عراق و چالشها و فرصتهای پیش روی این کشور، مبارزه با تروریسم و ایجاد استقرار در عراق را اولویت اصلی همه طرفهای عراقی برشمرد.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق با اشاره به تنوع طائفه ای در این کشور، حفظ وحدت و یکپارچگی عراق و همزیستی همه عراقیها در عراق یکپارچه را مورد تاکید قرار داد و گفت تثبیت اوضاع در عراق و گذار از مرحله کنونی به مرحله پساداعش، نیازمند این است که همه طرفها در عوض نگاه به گذشته، نگاه به آینده داشته باشند.

جابری انصاری نیز در این دیدار، با اشاره به برخی تحولات مثبت چند ماه اخیر در منطقه و بهم پیوستگی تحولات منطقه و تاثیرات متقابل آن بر یکدیگر، اظهار داشت تروریسم معضل مهم عراق، منطقه و جهان است و مردم و جریانهای مختلف سیاسی و اجتماعی عراق با فهم مشترک نسبت به تهدید تروریسم، به یک اتحاد تدریجی در رویارویی با داعش دست یافته اند.

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه با اشاره به اهمیت رسیدن به فهم و نقشه راه مشترک برای حل همه جانبه سیاسی، امنیتی، انسانی و اقتصادی بحران های جاری در منطقه، بر ضرورت تقویت دولت مرکزی و حفظ وحدت و یکپارچگی و تمامیت ارضی عراق تاکید کرد.

۱۳۹۵/۱۱/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...