نسخه چاپی

امام جمعه شهركرد:بیعت بختیاری ها با امام به نام چهارمحال و بختیاری ثبت ملی شود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهركرد تاكید كرد:بیستم بهمن ماه به عنوان سالروز بیعت بختیاری ها به نام استان در تاریخ ثبت ملی شود.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، در نوزدهم بهمن ماه سال 57 تعدادی از مردم بختیاری بویژه اهالی دهستان ˈچغاخور ˈ و شهرستان بروجن با پوشیدن لباس محلی به دیدار امام راحل در مدرسه ˈعلویˈ تهران رفتند و ضمن بیعت با امام، نسبت به سخنان اهانت بار شاپور بختیار نخست وزیر وقت شاه به قوم بختیاری، اعلام انزجار کردند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد علی نکونام روز سه شنبه در سالروز اعزام بختیاری ها به تهران برای بیعت با امام در سال 57در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد افزود: این روز به نام همه مردم استان به عنوان یک حرکت ماندگار در تاریخ معاصر ثبت شود.
وی گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند اعلام انزجار قوم بختیاری از بختیار(نخست وزیر شاه) نشان داد که مردم این استان حرکت ارزنده ای را در جریان انقلاب اسلامی به راه انداختند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: بیعت بختیاریها با امام خمینی (ره) در بهمن سال 57، سند افتخار این قوم است.
نکونام افزود:حرکت بختیاریها در اعلام حمایت از امام بیانگر ولایی بودن این قوم در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.
به گفته وی، قوم بختیاری مردانی غیرتمند و تلاشگرند و در تولید ملی نقش بسزایی دارند و همواره از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع کرده اند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد یادآور شد: شجاعت ،دیانت ، پاسدار از مرزها ،رشادت ، غیرت ، صداقت ،صلابت و اخلاق نیکو و رفتارهای وحدت آفرین از مهمترین ویژگی ها قوم بختیاری است.
وی تاکید کرد:اسلام و انقلاب به همه اقوام احترام می گذارد و قوم گرایی تنها زمانی ارزش دارد که در خدمت دین و اسلام باشد و نباید بهانه دست دشمن دارد.
امام جمعه بلداجی نیز گفت: مردم بروجن به ویژه چغاخور و بختیاریهای دیگر نقاط این استان در نوزدهم بهمن ماه سال 57پاسخ دندان شکنی به رژیم شاه و شاپور بختیاری دادند و با بیعت با امام راحل از انقلاب اسلامی دفاع کردند.
حجت الاسلام یدالله رحمانی افزود: بختیار نخست وزیر وقت شاه خائن اعلام کرده بود جلوی انقلاب را خواهد گرفت اما مردم با حضور در خیابانها توطئه او را خنثی کردند.
به گزارش ایرنا، در این تعدادی از بختیاری ها و از کسانی که با کاروان بختیاریها در نوزدهم بهمن سال 57 با امام بیعت کرده بودند، خاطراتی از آن روزها را بیان کردند.

۱۳۹۵/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...