نسخه چاپی

۵۰ میلیارد ریال به دو طرح مشاغل خانگی چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

عکس خبري -?? ميليارد ريال به دو طرح مشاغل خانگي چهارمحال و بختياري اختصاص يافت

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۰ میلیارد ریال به دو طرح "الگوی نوین مشاغل خانگی" و "زنان سرپرست خانوار" این استان اختصاص داده شد.

به گزارش نما ،حفیظ‌الله فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد‌، با بیان اینکه طرح‌های "الگوی نوین مشاغل خانگی" و "زنان سرپرست خانوار" به صورت پایلوت در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود، اظهار داشت: 5 میلیارد تومان به پشتیبانان و پیشروان این طرح‌ها اختصاص داده شد.

وی افزود: نوغان‌داری (پرورش کرم ابریشم) تولید و تجاری‌سازی زهر زنبورعسل، تولید و تجاری‌سازی ژل رویال و پرورش کاکتوس برای نخستین بار در استان پیاده‌سازی و به ارزش افزوده بالا رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: الگوی مشاغل خانگی با بهره‌گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد تسهیل‌گر برای مرحله اول در هشت استان با 22 شغل مزیت‌دار خانگی بر اساس ظرفیت‌های هر شهرستان با رویکرد شبکه‌سازی و تکمیل زنجیره ارزش مشاغل خانگی و ایجاد 184 فروشگاه اینترنتی در بازارهای ملی به منظور فروش محصولات تولیدی در این طرح اجرا شد.

فاضلی از ابلاغ سهمیه اشتغال استان چهارمحال و بختیاری از بخشنامه اعمال مشوق‌های بیمه کارفرمایی خبر داد و تصریح کرد: افراد دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر بیکارشده از کارگاه‌های به‌شدت آسیب‌دیده از کرونا، امکان بازگشت به شغل قبل یا جذب در سایر واحدهای اقتصادی و بهره‌مندی کارفرما از مشوق‌ بیمه کارفرمایی موضوع دستورالعمل این طرح را دارند و سهم اشتغال کارگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی و تعاونی استان در این طرح 480 نفر است.

وی با اشاره به مزایای طرح مشوق بیمه‌ای، ادامه داد: در صورت جابه‌جایی نیروی کار جدید بین کارگاه‌های مشمول، مدت زمان برخورداری کارفرما از مشوق بیمه‌ای به ازای فرد جایگزین در مجموع، نباید از سقف حداکثر دو سال تجاوز کند و جذب نیروی کار جدید به جای نیروی اخراجی، مستعفی یا ترک‌کارکرده نیز مشمول استفاده از مزایای این طرح می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: طرح مشوق بیمه‌ای در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با هدف تحرک‌بخشی به بازار کار، حمایت از کارفرمایان و صاحبان کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا و ایجاد اشتغال با ترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی و خدماتی و استفاده از نیروی کار جدید اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در این طرح، میزان مشوق‌ بیمه‌ای، معادل حق‌بیمه سهم کارفرما به‌علاوه 3 درصد سهم بیمه بیکاری و در مجموع 23 درصد حداقل دستمزد تعیین‌شده از سوی شورای عالی کار در نظر گرفته شده و ماهانه به حساب کارفرمایان واریز می‌شود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وظیفه نظارت بر اجرای طرح را دارد.

فاضلی یادآور شد: تمام کارفرمایان کارگاه‌ها و موسسات مشمول این طرح در صورت به‌کارگیری نیروی کار جدید می‌توانند از مشوق‌های بیمه‌ای حداکثر به مدت دو سال استفاده کنند و افرادی که از مزایای دور مقدماتی طرح کارورزی در کارگاه‌ها و موسسات مشمول طرح استفاده کرده‌اند، حداکثر تا 21 ماه می‌توانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند. همچنین مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر با حداکثر 28 سال سن به مدت زمان خدمت وظیفه افراد ذکور اضافه شده و می‌توانند از مشوق‌های بیمه‌ای استفاده کنند.

۱۳۹۹/۸/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...