نسخه چاپی

روسیه توافقنامه محرمانه ای را با اسرائیل منعقد كرد

یك پایگاه اطلاع رسانی روس به نقل از سرویس های جاسوسی فرانسه خبرداده است كه یك توافقنامه محرمانه میان مسكو و تلاویو در خصوص سوریه منعقد شده است كه بنای عمل در خلال یكسال گذشته بوده است.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی راسیسکایا با بیان اینکه نیروی هوایی اسرائیل بدون ممانعت روسیه حملاتش را به سوریه افزایش داده اند نوشته است این موضوع مربوط به همین توافقنامه محرمانه بوده است.

به گزارش نامه نیوز، براساس این گزارش اسرائیلی ها تلاش می کنند تا در مسیر تحویل تسلیحات به جنبش لبنانی حزبالله مزاحمت ایجاد کنند. این جنبش تلاش دارد تا در لبنان دولت اسلامی شبیه ایران برقرار نماید و اسرائیل آنرا سازمان تروریستی می خواند.

مرکز تحلیل راهکار و فناوری روسیه گزارش داد که منابعی موثق از بولتن فرانسوی Intelligence online در مسکو و تل آویز تصریح می کنند که بین روسیه و اسرائیل توافقنامه محرمانه ای در راستای کاهش تشنجات و بویژه جهت عدم برخورد هواپیماهای روسی و اسرائیلی برفراز آسمان سوریه منعقد شده است.

به گزارش فرانسوی ها، شرایط همکاری متقابل بین نظامیان روسیه و اسرائیل در مذاکرات ماه مارس 2016 بین پوتین و نتانیاهو مورد گفتگو قرار گرفته است .

آنها طرف روسی را متقاعد کردند که هدف اسرائیلی ها عدم اجازه تحویل تسلیحات بویژه موشک های قابل هدایت به لبنان و بلندی های جولان و به تشکلات تسلیحاتی شیعی است .

اسرائیلی ها با قاطعیت قول دادند که در مناقشه بین دمشق و جنگجویان سوری دخالت نکنند و در عوض روسیه نیز به هواپیماها و اقدامات اسرائیل علیه اهداف مورد نظر خود که باعث تقویت توان نظامی حزب الله می شود متعرض نشود.

۱۳۹۵/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...