نسخه چاپی

معاون روحانی خبر داد: درخواست دولت برای اجازه برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی

به گزارش نما - تسنیم نوشت: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت:‌ امیدواریم مجلس در هفته‌های آینده لایحه برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق ذخیری ارزی را در اولویت کاری خود قرار دهد.

حسینعلی امیری امروز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره لایحه برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق ذخیری ارزی برای اشتغال در مناطق روستایی و عشایری، گفت: این کار را در اولیت خود قرار داده‌ایم.

وی افزود:‌ دولت در اوایل آذرماه برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری لایحه‌ای را به مجلس فرستاد تا 1.5 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برداشت و به اشتغال مناطق روستایی و عشایری اختصاص یابد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: این لایحه با دو فوریت به مجلس تقدیم شد که یک فوریت آن به تصویب نمایندگان رسید. در حال حاضر که مجلس بررسی و تصویب لایحه برنامه ششم توسعه را به پایان رسانده است، امیدواریم در هفته‌های آینده این لایحه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد و اجازه برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی را به دولت بدهند.

امیری موضوع اشتغال را مورد توجه قرار داد و گفت: اشتغال برای دولت بسیار مهم است، دولت باید برای جوانان به ویژه در مناطق عشایری و روستایی اشتغال ایجاد کند به همین دلیل از مجلس درخواست کرد که این لایحه را در اولویت کار خود قرار دهد.

وی ادامه داد: برنامه نحوه هزینه کرد و چگونگی ایجاد اشتغال با این اعتبار در دولت کاملا آماده و فراهم است و امیدواریم مجلس به محض اینکه این لایحه را تصویب کند در حوزه اشتغال روستایی تحول قابل توجهی داشته باشیم.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور درباره لایحه جامع انتخابات، گفت: این لایحه در دستور کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت قرار داد تا با سیاست‌های کلی نظام انتخاباتی که رهبر معظم انقلاب ابلاغ کردند، تطبیق داده شود. تلاش ما این است که هرچه زودتر این لایحه را از کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت عبور دهیم و در دولت تصویب کنیم.

۱۳۹۵/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...