نسخه چاپی

جزییات نخستین قرارداد هواپیمایی ایران و ایرلند

سازمان هواپیمایی كشوری از امضای نخستین قرارداد همكاری با ایرلند برای نظارت بر عملیات پرواز، تداوم صلاحیت پروازی، صدور گواهینامه فنی و تعمیر و نگهداری خبر داد.

به گزارش نما به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری،محمدجواد تقوایی معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری و «رالف جیمز» مدیرکل مقررات و ایمنی پرواز ایرلند صبح امروز (چهارشنبه) برای نخستین بار قرارداد همکاری ایران و ایرلند را امضا کردند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام این خبر افزود: با امضای این قرارداد، مسئولیت های کشور ثبت کننده وسایل پرنده (ایرلند) به طرف بهره بردار (ایران) در محدوده ضمائم 6،1 و 8 از پیمان شیکاگو درباره نظارت بر عملیات پرواز، تداوم صلاحیت پروازی، تعمیر و نگهداری و صدور گواهینامه کارکنان فنی و عملیاتی (کروی پرواز) و گواهینامه های وسیله پرنده در ایران منتقل می شود.

رضا جعفرزاده ادامه داد: در چارچوب این قرارداد همکاری، زمینه بهره برداری و عملیات پروازی از ناوگان ثبت اروپایی توسط شرکت های ایرانی ایجاد می شود و بدین ترتیب شرکت های هواپیمایی ایرانی می توانند متناسب با شرایط و دامنه فعالیت خود، با شرکت های هواپیمایی یا اجاره دهنده ایرلندی قراردادهای همکاری یا بهره برداری امضا کنند.

وی گفت: شرکت آسمان زمینه اجاره هفت فروند هواپیمای ایرباس 320neo (اجاره به شرط تملیک) را در دستور کار قرار داده است و به محض ثبت این هواپیماها توسط هواپیمایی کشوری ایرلند و ورود آنها به ایران، مفاد این قرارداد برای این هواپیماها قابل اجرا می شود.

۱۳۹۵/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...