نسخه چاپی

تهدید تركیه به احتمال لغو قرارداد S-۴۰۰ با روسیه

وزیر امور خارجه تركیه اظهار داشت، در صورتی كه كشورش با روسیه بر سر تولید مشترك سامانه دفاع هوایی S-۴۰۰ به توافق نرسند ممكن است قرارداد خرید این سامانه از روسیه را ملغی كند.

به گزارش نما؛ خبرگزاری تاس گزارش داد: مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه‌ای به روزنامه آکسام گفت: ما هنوز مخالفت رسمی در این مورد نشنیده‌ایم. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به ما گفت که ممکن است اقداماتی برای تولید مشترک این سامانه اتخاذ کنیم و دانش کارشناسی این سامانه نیز یک امر بسیار مهم خواهد بود. اگر روسیه گرایش منفی از خود نشان دهد ما ممکن است با یک کشور دیگر توافق کنیم.
او ادامه داد: ما باید فورا سامانه S-۴۰۰ را بخریم چون به آنها احتیاج داریم. ما نیاز داریم که از حریم هوایی خود محافظت کنیم اما اگر برخی کشورهای دارای ذهنیت ضد روسیه نمی‌خواهند که ترکیه از روسیه S-۴۰۰ بخرد پس باید جایگزین‌هایشان را ارائه دهند.

در تاریخ ۱۲ سپتامبر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد: آنکارا با مسکو قراردادی برای خرید سامانه دفاع هوایی S-۴۰۰ امضا کرده است.

ولادیمیر کوژین، دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور همکاری‌های فنی – نظامی در پایان سپتامبر این قرارداد را تایید کرد اما گفت تحویل دانش تولید S-۴۰۰ به ترکیه در دستور کار نبوده است.

۱۳۹۶/۷/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...