نسخه چاپی

افزایش بهای جهانی نفت همزمان با ركورد كاهش تولید

به گزارش نما - باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:پس از انتشار اخباری مبنی بر رسیدن به رکوردی جدید در پایبندی به توافق اوپک برای کاهش تولید نفت و ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا، قیمت نفت بیش از 1 درصد افزایش یافت.

امروز (تا ساعت ۱۶۶) قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده دیروز57 سنت افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای 56.20 دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 46 سنت افزایش، بشکه‌ای53.46 دلار صورت گرفت.

بنابر آمار نظارت بر عرضه اوپک، این گروه صادرکننده انرژی، به تعهد خود برای کاهش تولید نفت تا 90 درصد عمل کرده است. این میزان شروع خوبی برای اجرای اولین کاهش تولید در هشت سال گذشته می باشد.
بنابر ارزیابی های معدل شش منبع ثانویه که اوپک برای نظارت بر تولید خود استفاده می کند، عرضه 11 عضو این سازمان، با هدف تولید تحت قرارداد، در ژانویه تا 29.921 میلیون بشکه کاهش داشته است. طبق محاسبات اوپک این میزان معادل است با 92 درصد پیروی و همکاری.
همکاری 92 درصدی به وضوح از 60 درصد قرار قبلی اوپک برای کاهش در سال 2009 بسیار بیشتر است و آمار و ارقام اوپک نشان می دهد که این همکاری تا بحال بسیار بالا بوده است.
قرار است تا اوپک اولین ارزیابی خودش را از تولید ژانویه بر مبنای آمار منبع ثانویه در گزارش ماهیانه بازار نفت خود در روز دوشنبه منتشر کند. منابع ما می گویند که این آمار می تواند قبل از انتشار تجدید نظر شود.

۱۳۹۵/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...