نسخه چاپی

استقبال معاون روحانی از طرح «آشتی ملی»

مجید انصاری، عضو مجمع روحانیون مبارز و معاون رئیس‌جمهور، از طرح «آشتی ملی» استقبال كرد و بر لزوم توجه به نظرات رییس دولت اصلاحات در این زمینه تأكید كرد.

به گزارش نما به نقل از اعتماد: مجید انصاری، عضو مجمع روحانیون مبارز و معاون رئیس‌جمهور، از طرح «آشتی ملی» استقبال کرد و بر لزوم توجه به نظرات رییس دولت اصلاحات در این زمینه تأکید کرد.

مجید انصاری - معاون حقوقی رئیس‌جمهور نوشته است: این روزها و در هر محفلی بحث آشتی ملی مطرح می‌شود؛ که خود ترجیح را بر آن می‌دانم از همبستگی ملی به‌جای این عنوان استفاده کنم چون معتقدم که ما دچار قهر ملی نشده‌ایم تا نیازمند به آشتی‌ ملی باشیم. همبستگی و اتحاد ملی مقوله‌ای است که تقویت آن به صورت یک ضرورت در کشور درآمده است.

در شرایطی که ما در آن قرار گرفته‌ایم، جریانات و سلایق سیاسی از هر جبهه و جناحی که هستند، اصولگرا و اصلاح‌طلب، مستقل و غیره، با درک درست از موقعیت کشور و تهدیداتی که دشمنان نسبت به ایران داشته و دارند و وضعیت حساسی که منطقه ما در آن قرار گرفته، باید بیش از پیش همدلی، همفکری، هماهنگی و همراهی را در میان خود افزایش دهند. در این شرایط دشمنان ما باید از ایران در مسائل کلان ملی صدای واحدی را بشنوند و آن صدا، فریاد یکپارچگی ملت ایران برای دستیابی به آرمان‌های بزرگ و حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت است.

البته ما هرگز به دنبال تک‌صدایی تشریفاتی و دستوری نیستیم بلکه معتقدیم جامعه زنده و پویا، جامعه‌ای است که در آن چند‌صدایی و اختلاف نظر و سلیقه وجود داشته باشد. ما باید اختلاف نظر و سلیقه را در میدان گفت‌وگو و تعامل داشته باشیم. هر مقدار که بتوانیم یکدیگر را نسبت به مسائل اصولی قانع کنیم و با هم یک‌نظر بشویم، به پیشبرد امور کمک خواهد کرد و اگر در این بین نظرات مختلف هم وجود داشت، می‌شود بدون خصومت، دعوا و تقابل کار را پیش برد.

واقعیت این است که اگر تعامل را در مسائل ملی جایگزین تقابل‌های مخرب کنیم، شرط عقل، دستور دین و هم از تأکیدات حضرت امام و مقام معظم رهبری بوده است. البته در این میان حتماً باید مراقب افراد بداخلاق و تندرو باشیم و بیش از آن در برابر عناصر دشمن، که حتماً سعی خواهند کرد اختلاف‌افکنی کنند و جناح‌ها را نسبت به یکدیگر بدبین سازند، رفتارهای خود را کنترل کنیم. بنابراین با مراقبت می‌شود به تعبیری آشتی ملی و به نظر بنده تحکیم همبستگی ملی را تحقق بخشید. امیدواریم که همه جناح‌های سیاسی به میدان آمده و تلاش کنند که بیش از پیش این همبستگی را ایجاد کنند.

هرچند بداخلاقی‌هایی در کشور وجود داشته و دارد و به خصوص اینکه فشارهای سنگینی علیه دولت شکل گرفته و تخریب‌هایی که علیه شخص آقای رئیس‌جمهور انجام می‌گیرد مردم را عصبانی کرده است و آنان از دست این بداخلاقی‌ها ناراحتند، اما تمامی جناح‌های سیاسی باید تلاش کنند تا به تاکیدات بزرگان کشور جامه عمل بپوشانند.

تأکیدات سیدمحمد خاتمی و بزرگان اصلاحات هم که این روزها روایت می‌شود، بیشتر به خاطر درک حساسیت مقطع کنونی کشور و انقلاب است. ما نباید فرصت‌سوزی کنیم و فرصت‌هایی که می‌توانیم با همبستگی و همراهی برای کشور خلق کنیم در این دایره تنگ بداخلاقی‌ها یا رقابت‌های کودکانه هدر برود.

۱۳۹۵/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...