نسخه چاپی

لاریجانی: خدمات كمیته امداد در كشور بسیار ارزشمند است

به گزارش نما - خانه ملت نوشت: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد مثبت و ارزشمند کمیته امداد خمینی(ره) گفت: رویکرد این کمیته در توانمندسازی مددجویان برای صاحب فن شدن و ورود به اجتماع بسیار مطلوب بوده است.
علی لاریجانی امشب (دوشنبه، 25 بهمن ماه) از مجتمع فرهنگی، تربیتی و اقامتی حضرت معصومه(س) وابسته به کمیته امداد امام خمینی(ره) بازدید کرد.

لاریجانی در جریان این بازدید در جمع مددجویان کمیته امداد با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه گفت: در اینجا باید یادی از مرحوم عسگراولادی پایه‌گذار نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) بکنیم. وی از بزرگانی بود که قبل از انقلاب مبارزات بسیاری کرد و پس از انقلاب نیز تلاش بسیاری برای تشکیل کمیته امداد کرد و امام خمینی نیز به ایشان اعتماد کامل داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی خدمات کمیته امداد را ارزشمند و مثبت ارزیابی کرد و گفت: مسئولان کمیته امداد در 38 سال اخیر پس از انقلاب اسلامی عملکرد مثبتی داشتند و مدیران آن خوشبختانه تفکر و ذهن مبتکری دارند.

لاریجانی با اشاره به رویکرد فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: توجه به مسائل فرهنگی در کمیته امداد بسیار ارزشمند است و قطعا اگر به دنبال فعال شدن اقتصاد در کشور هستیم باید زیربنای فرهنگی درستی را پایه‌ریزی کنیم از این رو کار فرهنگی یک اقدام اساسی و زیربنایی است.

وی با اشاره به عملکرد مجتمع فرهنگی تربیتی حضرت معصومه (س) در برگزاری اردوهای آموزشی - تربیتی گفت: برنامه‌های این مجتمع نشان می‌دهد که برای برگزاری این اردوها و اقدامات مربوطه فکر شده تا مسائل فرهنگی به خوبی به مددجویان منتقل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت پرداختن کمیته امداد به مقوله توسعه کارآفرینی در کشور افزود: این مسئله بسیار مهم و مثبت است که مددجویانی که تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند بعد از مدتی صاحب فن شوند تا بتوانند روی پای خودشان بایستند بنابراین کمیته امداد باید دالانی باشد تا افراد صاحب فن و توانمند را برای ورود به اجتماع آماده کند.

لاریجانی ادامه داد: خوشبختانه در برنامه پنجم توسعه حمایت‌های جدی از کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی برای توانمند کردن مددجویان و ایجاد اشتغال صورت گرفت و در برنامه ششم و بودجه سال 96 نیز بودجه کافی برای این نهادها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بسیار خوشحالم که در کمیته امداد امام خمینی به ویژه در استان قم مسئله توانمندسازی مددجویان جدی گرفته شده و قطعا این امر پسندیده جزو برنامه‌های بلندمدت بوده و سرمایه کشور است. از طرف دیگر مجتمع فرهنگی تربیتی حضرت معصومه با فرمان رهبر معظم انقلاب ایجاد شده که خوشبختانه مجتمعی منظم، موقر بوده و با هزینه‌های بسیار کم اداره می‌شود و قطعا ما در مجلس پشتیبان اینگونه تفکرات خواهیم بود.

۱۳۹۵/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...