نسخه چاپی

تجمع دوباره سپرده‌ گذاران كاسپین مقابل مجلس

سپرده گذاران موسسه اعتباری كاسپین كه بیش از دو ماه است امكان برداشت از حساب خود را ندارند، ، امروز یكشنبه مقابل مجلس تجمع كردند و خواستار احقاق حقوق خود شدند. تجمعات قبلی مقابل شعبه اصلی كاسپین در سعادت آباد و بانك مركزی در میرداماد برگزار شده بود.

به گزارش نما به نقل از تابناک: سپرده گذاران موسسه اعتباری کاسپین که بیش از دو ماه است امکان برداشت از حساب خود را ندارند، ، امروز یکشنبه مقابل مجلس تجمع کردند و خواستار احقاق حقوق خود شدند. تجمعات قبلی مقابل شعبه اصلی کاسپین در سعادت آباد و بانک مرکزی در میرداماد برگزار شده بود.

سپرده گذاران تاکید دارند که پول خود را در موسسه ای با مجوز بانک مرکزی قرار داده اند و بنابراین، بانک مرکزی موظف به پاسخگویی در برابر مشکلات پیش آمده است.

گفتنی است، ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی در مصاحبه اخیر خود با برنامه نگاه یک تاکید کرد که کاسپین موسسه ای است صرفا برای تحویل دارایی های هشت تعاونی منحل شده و ساماندهی این تعاونی ها و نه برای جذب سپرده.

این در حالیست که بنا بر اظهارات شاهدان عینی حاضر در کاسپین، این موسسه اقدام به باز کردن حساب برای سپرده گذاران جدید با مبالغ میلیونی کرده است آن هم در شرایطی که به بهانه عدم وجود نقدینگی، ریالی به سپرده گذاران قدیمی خود پرداخت نمی کند.

سوالی که ذهن سپرده گذاران را درگیر کرده این است که اگر قرار بوده است که اول اذغام تعاونی ها انجام شود تا بعد کاسپین فعالیت خود را شروع کند، چرا قبل از انجام نهایی ادغام، مجوز صادر شده است؟ نگاهی به سایت اصلی موسسه کاسپین نشان می دهد که تاریخی که این موسسه از بانک مرکزی مجوز فعالیت گرفته است مربوط به 27 اسفند ماه سال 94 می شود اما تا به امروز که در بهمن سال 95 به سر می بریم، هنوز ادغام انجام نشده است؟!

سپرده گذاران آشفته کاسپین می گویند که چطور ممکن است که آقای سیف مردم را به صبوری دعوت کند اما به عنوان رئیس یک نهاد مالی «معتبر» در کشور حرفی از ضرب الاجل تعیین شده برای هیئت تسویه تعاونی های هشت گانه ادغامی در کاسپین نزند؟!

درخواست اصلی این سپرده گذاران از بانک مرکزی و مسئولان موسسه کاسپین این است که سپرده هایشان را یکباره برگردانند ولی ظاهراً این امر برای کاسپینی ها مقدور نیست. البته موسسه کاسپین اعلام کرده با انتقال اموال تعاونی اعتبار فرشتگان به کاسپین مشکل نقدینگی برطرف خواهد شد. کاسپین همچنین از نهایی شدن انتقال این اموال و تجمیع همه تعاونی‌های زیرمجموعه خبر داده است ولی این اخبار هم چیزی از نگرانی سپرده گذاران کم نکرده است.

در همین ارتباط البته بانک مرکزی با صدور اطلاعیه ای به مردم اطمینان داده که موسسه کاسپین از بانک مرکزی مجوز دارد و موظف است به نیازهای سپرده گذارانش پاسخ دهد.

علاوه براینها رئیس کل بانک مرکزی روز قبل در پاسخ به خبرنگار تسنیم که پرسید موسسه کاسپین هرچند با وضع محدود ولی در این مدت سپرده های سپرده گذاران را به آنها برمی گرداند ولی در روزهای اخیر بازپرداخت وجوه هم متوقف شده و این موضوع نگرانی شدید سپرده گذاران را به همراه داشته است؟ گفت: آن وجوه مربوط به یکی از هشت واحدی است که در موسسه کاسپین ادغام شده و حساب هایش انتقال یافته است و مابقی تعاونی ها باید حساب های خود را منتقل کنند.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه طبیعتاً حق مردم است که درباره پول های خود در موسسه کاسپین پیگیری کنند، تصریح کرد: مردم باید صبور باشند و اجازه دهند که کاسپین تمام وجوه را تحویل بگیرد و نسبت به بازپرداخت تعهداتش اقدام کند.

۱۳۹۵/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...