نسخه چاپی

«اپل» سریال می سازد

عکس خبري - «اپل» سريال مي سازد

در كنفرانسی رسانه‌ای، كمپانی اپل در نگاه به آینده از خبر ساخت سریال های تلویزیونی به هوادارانش توسط اپل موزیك خبر داد.

به گزارش نما به نقل از بانی فیلم: در کنفرانسی رسانه‌ای، کمپانی اپل در نگاه به آینده از خبر ساخت سریال های تلویزیونی به هوادارانش توسط اپل موزیک خبر داد. تریلرهایی برای دو سریال اول این کمپانی به نمایش درآمدند و ادی کیو آن‌ها را با جزییات معرفی کرد، اما چیزی درباره نقشه‌های کارفرمایش در صنعت سرگرمی نگفت.

به نقل از ورایتی، بن سیلورمن تهیه کننده پیشکسوت تلویزیون به کیو ملحق شد که تهیه کننده یکی از این دو سریال با عنوان «سیاره اَپ ها» است. بن وینستون تهیه کننده برنامه «نمایش خیلی خیلی دیروقت با جیمز کوردن» هم روی صحنه آمد تا درباره پروژه دیگر صحبت کند که نسخه سریالی برنامه «Carpool Karaoke» کوردن در نمایشش در شبکه سی بی اس است. در این برنامه، کوردن هر دفعه با یک سلبریتی سوار ماشین می شود و در حالیکه رانندگی می کنند، با هم آواز می‌خوانند.

قسمت‌هایی از هر دو سریال که قرار است بدون فیلمنامه باشند به نمایش درآمد و برنامه های مورد نظر برای تاریخ پخش آن ها در فصل بهار هم اعلام شد. کیو گفت «Karaoke» در ماه آوریل روی آنتن می‌رود، اما تاریخ پخش خاصی برای «سیاره اپ ها» در بهار مشخص نشد.

اما حتی با وجود اینکه این دو سریال توجه زیادی به خود جلب کردند، بیشتر اشتیاق ها نسبت به چیزهایی که قرار است در آینده از راه برسند بود. با این حال کیو پاسخی به مجموعه سوال های خبرنگاران در مورد استراتژی اپل در مورد هالیوود در سال های آینده نداد.

کیو، که حتی به این هم پاسخ نداد که آیا اپل ممکن است در آینده یک استودیو بخرد، گفت: «چهار سال دیگر، نمی دانم در مورد این مسئله در چه وضعیتی قرار خواهیم داشت. داریم چیزهای مختلف را امتحان می کنیم. اینکه با چه سرعتی رشد می‌کند یا به کجا می رسد را باید دید.»

این گسترش فعالیت های اپل موزیک از آهنگ به سریال، تلاشی است برای بزرگ کردن تعداد مخاطبان خدمات ثبت نامی اپل که طی ۱۵ ماه فعالیت توانسته ۲۰ میلیون مشترک جمع کند.

کیو گفت خیلی مشتاق کار کردن با سیلورمن است چون رابطه آن ها به حمایت اپل از سریالی که شبکه ان بی سی ۱۰ سال پیش ساخت برمی گردد، یعنی «دفتر». سیلورمن گفت این حقیقت که سریال از طریق آی تیونز در دسترس است، به رشد تعداد مخاطبانش کمک می کند.

او همچنین گفت نام اپل هم یک فاکتور باحال بودن وارد ماجرا می کند که تا اینجا کمک کرد دو نفر از داوران نمایش «سیاره اپ ها» یعنی گویینت پالترو و جسیکا آلبا به آن ملحق بشوند. در این برنامه رقابتی بدون فیلمنامه، کسانی که اپلیکیشن درست می کنند با هم مسابقه می دهند. سیلورمن می گوید: «به نظرم اگر به خاطر شریک بودن اپل در این سریال نبود، گویینت و جسیکا هرگز در چنین پروژه ای شرکت نمی کردند.»

در دیگر سریال جدید اپل موزیک یعنی «Karaoke»، سلبریتی ها در هر اپیزود با هم همکاری‌ می‌کنند مثلا جان لجند با آلیشیا کیز و بیلی آیشنر با متالیکا. کوردن هم در یک اپیزود با ویل اسمیت حضور دارد که در تصویرهای این قسمت معلوم می شود اسمیت برنامه را در هلیکوپتر و با خواندن آهنگ «Iباور دارم می‌توانم پرواز کنم » را اجرا می کند.

با وجود اینکه پیش از این گزارش شده بود اپل در حال حاضر مشغول ساختن نخستین سریال دارای فیلمنامه‌اش با حضور دکتر درِه و با عنوان «نشانه های حیاتی» است، کیو هیچ اشاره ای به این موضوع نکرد.

در پاسخ به سوالی که نحوه عملکرد تجاری اپل در آینده را با نت فلیکس مقایسه می کرد، کیو به وضوح گفت که اپل به هیچ وجه در مرحله ای قرار ندارد که بخواهد مثل نت فلیکس به سرعت حقوق رسمی ساخت محتوای جدید و اوریجینال را خریداری کند. او گفت: «قصدمان این نیست که یک مشت سریال جدید بخریم. داریم چیزهایی را امتحان می کنیم که خلاقانه هستند، که فرهنگ را تغییر می دهند، چیزهایی که اپل به آن ها کمی ارزش اضافه می کند. خواهیم دید.»

کیو همچنین از مخالفت شدیدش با مدل تلویزیونی بر پایه تبلیغات بازرگانی صحبت کرد، اما این مسئله را رد نکرد که در آینده ممکن است در اپل موزیک از تبلیغات استفاده شود. او گفت: «نمی گویم هرگز این کار را نمی کنیم. اما فکر نمی کنم این جهتی است که ما باید در راستای آن حرکت کنیم. فکر نمی کنم این چیزی است که مشتریان از ما می خواهند.»

۱۳۹۵/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...