نسخه چاپی

5 روستای دیر بوشهر در محاصره سیل

فرماندار دیر استان بوشهر گفت: هم اكنون به جز پنج روستای بخش بردخون این شهرستان كه در محاصره سیل است، مابقی شهرها و روستاهای شهرستان شرایط عادی دارد ولی نیروهای امدادی هنوز در آماده باش كامل هستند.

به گزارش نما؛ حمزه اعتماد روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: طغیان رودخانه مند و بالا بودن آب دریا باعث شده تا روستاهای شهنیا، مغدان، آبکش، وحدت آباد و کناری در محاصره سیل قرار گیرند.
وی اضافه کرد: در صورت نیاز با تخریب جاده مسیر آب را تغییر می دهیم تا جریان آن به سمت روستاها منحرف شود، اما در زمان حاضر با تلاش ستاد بحران شهرستان و استقرار نیروهای امدادی در منطقه نیازی به این کار احساس نشده است.
اعتماد گفت: کمکهای ستاد بحران به مردم بویژه در بخش بردخون ادامه دارد، همه در آماده باش کامل هستند و امکانات از جمله بیل مکانیکی و نیرو فراهم و دستور لازم در این زمینه صادر شده است.
وی در ارتباط با وضعیت شهرها و روستاهای دیگر شهرستان دیر گفت: در همه شهرها و روستاهای این شهرستان شرایط عادی است و هیچ مشکلی گزارش نشده است.
اعتماد ادامه داد: کارشناسان و نیروهای فنی در حال برآورد خسارت بارندگی ها و سیل به تاسیسات زیربنایی، کشاورزی، آب و برق و شیلات هستند که با آماده شدن این گزارش نتایج اعلام خواهد شد.
فرماندار دیر،گفت: شایعه هجوم مارهای سمی به روستاها و شهرهای شهرستان دیر پس از سیل صحت ندارد و تاکنون گزارشی در این زمینه به فرمانداری اعلام نشده است.
وی از صبر و تحمل مردم و زحمات و تلاشهای نیروهای امدادی و ستاد بحران شهرستان قدردانی کرد.
بندردیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر قراردارد.
در هفته گذشته در شهرستان دیر حدود 300 میلی متر باران باریده است که باعث آبگرفتگی شهرها و روستاها، طغیان رودخانه ها و بسته شدن راهها شده است.

۱۳۹۵/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...