نسخه چاپی

ایران و حزب‌الله بعد از پایان جنگ، سوریه را ترك می‌كنند

معاون وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با جروزالم پست تاكید كرد ایران و حزب‌الله فقط تا پایان جنگ سوریه در این كشور هستند و بعد از حل بحران، این كشور را ترك می‌كنند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، «اُلِگ سیرومولوتوف» معاون وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مستشاران و نیروهای نظامی شیعه که برای کمک به دولت سوریه با تروریست‌ها می‌جنگند، بعد از پایان نبرد، این کشور را ترک می‌کنند.



سیرومولوتوف طی مصاحبه با روزنامه «جروزالم پست» گفت: «هراس اسرائیل از حضور ایران و حزب‌الله در سوریه را درک می‌کنم و اینکه شما (اسرائیلی‌ها) نگرانید آنها بعد از (پایان) جنگ نیز در این کشور بمانند.»



وی اما تاکید کرد دولت سوریه خود نیروهای ایران و «حزب‌الله» را برای کمک در بحران، دعوت کرد و زمانی که جنگ به پایان برسد با دیگر گروه‌های شبه‌نظامی، سوریه را ترک خواهند کرد.



این مقام روسی با اشاره به نگرانی رژیم صهیونیستی از نتیجه کمک نیروهای شیعه به دولت سوریه، افزود: «برای ما (روسیه)، حزب‌الله بخشی از (عرصه) سیاست و پارلمان لبنان است که بخش مهمی از مردم لبنان حامی آنها هستند. سپاه پاسداران نیز بخشی از نیروهای مسلح ایران بحساب می‌آید. پس از هیچ طریقی نمی‌توان آنها را در لیست گروه‌های تروریستی بین‌المللی قرار داد.»



سیرومولوتوف اضافه کرد: «روسیه معتقد است بحران سوریه را نمی‌توان فقط با راهکار نظامی حل کرد. یکی از مسائل اصلی، تمایز قائل شدن میان معارضان و تروریست‌هاست. ما و آمریکا طی سال قبل تلاش کردیم تا به توافقی بر سر آن برسیم اما به دلیل عدم تمایل آمریکایی برای جداسازی تروریست‌ها از معارضان، چنین مسئله‌ای رخ نداد.»



وی ضمن ابراز امیدواری درباره نتیجه مذاکرات صلح سوریه در «آستانه» پایتخت قزاقستان، گفت آتش‌بسی که با معارضان برقرار شد، علی‌رغم نقض‌های متعدد، داوم آورده است.



معاون وزارت خارجه روسیه با تاکید بر اینکه دیدگاه روسیه درباره حزب‌الله به هیچ وجه با نظر اسرائیل یکسان نیست، تصریح کرد: «مانند آنکه هر گروهی که از نظر روسیه تروریستی است، از نظر اسرائیل چنین نیست.»



سیرومولوتوف که اکنون طی سفری چند روزه برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی به فلسطین اشغالی سفر کرده، قرار است درباره نبرد مشترک جهانی علیه تروریسم گفت‌وگو داشته باشد.



وی درباره مناقشات فلسطین-اسرائیل تاکید کرد اگر این مسئله پایان یابد، گروه‌های تروریستی در خاورمیانه چند برابر نشده و اینکه روسیه همواره حامی تاسیس دولت متحد فلسطین و مشوق مذاکرات میان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بوده است.

۱۳۹۵/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...